Alla inlägg den 16 november 2007

Av Loppan - 16 november 2007 22:37


Ja, vad ska man säga. I mina ögon är Mattias en kille med stort idolpotential. Utseendet, samets-len röst, visst har han haft några sura toner ibland men det kan man ju jobba på. Movsen och utstrålnigen har han också. Jag tror han kommer bli lika stor som Måns, Ola och Danny. Jag kommer sakna Mattias men det skulle jag gjort med Andreas och Marie också. Jobbigt nu när det är så få kvar och jag har så många favoriter och inte riktigt en favorit som jag hade förra året i Erik. Han väntade det sig nog tyvärr för han blev inte så chockad som tex Kristoffer. Det kommer bli tomt och tommare ska det bli för varje vecka, det är ju det det går ut på..  =)..



Av Loppan - 16 november 2007 21:58


Mina åsikter är mina åsikter och alla andra är välkomna till sina.. Detta är hur jag tycker och känner men jag förstår att andra tycker olika, såklart.. Så med risk för att göra någon upprörd, så här tycker jag om Idol.


Marie - Gör bra ifrån sig varje vecka. Sjuk i rösten idag? Inte lika bra idag som hon brukar vara men hon har potensial att gå riktigt långt. Gillar henne förutom hur hon rör sig på scenen, men man kan inte få allt. Bör sitta säkert.


Andreas - Han är alltid sig själv till 100% och bjuder på sig själv. Vad hände med rösten idag. Han tappade den och har tydligen någon förkylning eller infektion. Juryn var snäll idag. Kan hänga löst.


Mattias - Återigen tycker jag framträdandet var bra men håller med juryn om att han kan ge mer. Tycker han är idol-potensial men så är jag svag för pojkband och han är ju typiskt en sådan. Hänger löst.


Daniel - Fortfarande överskattad och jag kan inte med hans Di Leva-manéer. Visst sjunger han bra men det är nått som inte stämmer med vad jag gillar. Kanske orättvist. Hänger nog löst - Girlpower.


Amanda - Hon har nu bevisat att hon hör hemma i toppen. Efter några urkassa framträdanden har hon tre gånger i rad visat vad hon går för. Glänste idag igen och bör inte åka ut.


Vem åker ut idag då. Jag tror att Mattias eller Andreas åker ut men jag hoppas att Daniel får lämna Idol.


Av Loppan - 16 november 2007 16:14


Då var det dags för lilla A att gå till tandis igen. Tredje gången gillt. A ville ha ett kaningosedjur med sig vilket hon fick, allt för att det skulle gå vägen. Mamma som sovit här följde också med. Vi kom dit och A hoppade upp i mitt knä. Tandläkaren pratade med A, frågade hur det var osv, och så långt gick det bra. Sen ville han ju då titta i hennes mun och bad henne öppna den... *tumvirvel*.. vilket hon gjorde. Han fick göra det han skulle göra och vips så var vi klara till A stora förvåning och glädje. Det gick väldigt fort nämligen och gjorde ju inte alls ont. Hon fick ett klistermärke samt en ring som belöning. Sedan köpte jag nya borsthuvuden till hennes elektroniska tandborste med prinsessor på som A blev jätteglad för.


Vi åkte sedan vidare till ett köpcentra där vi kolla lite på rean och A hittade själv en tröja som hon ville ha. Den var ljusrosa med mörkrosa och några silvriga hjärtan på. Den kostade 35:-. Sedan åt vi och det blev nudlar med stekt kyckling och wokade grönsaker.. *gott*. Vi gick vidare till BR och då komm A på att jag för länge sedan när vi skulle till tandläkaren sagt att om hon gapade skulle hon få Barbiekläder. Då hade jag glömt bort att jag redan köpt tandborstarna till henne och köpte efter många om och men ett paket Barbiekläder till henne. Hon blev så himla glad. Hon fick även en liten Shelly Snövitprinsessa av sin Mormor som hon också blev jätteglad för. En lyckad dag för lilla A med andra ord och snart ska hon hem och sova hos Farmor och Farfar, vilket hon själv bestämt att hon vill.


Jag skulle ju byta min skor som gick sönder igår på Skopunkten och det går ju alltid utan kvitto för det hade jag inte hunnit leta fram. Men dom hade inte samma sko hemma och nu var den prissänkt 100:-. Då får jag inte sko för samma värde så det är bara att leta fram kvittot. Jag sparar alla kvitton men det blir rätt många kvitton så det är en del att leta igenom.


Jag är jättetrött på att banta idag så det lär bli en frosserikväll med godis till idol. Vet inte varför jag känner så här men nu är det så.. Är väl något jag behöver nu eller bara en vädligt dålig ursäkt. Mest troligt det senare. *s*


Ha en trevlig helg friends !!




Av Loppan - 16 november 2007 10:07


Frukost: Havrefrukost, 1 kopp Te - 3,5 p

Lunch:

Mellanmål:

Middag: 

Kvällsmål:

Vatten: 9 dl

Points Totalt idag: 3,5



Totalt mellan 8/10 - 12/11: -3,9 kg

Nästa vägdag (måndagar): 19/11

Första stora delmålet: -5 kg

Ovido - Quiz & Flashcards