Alla inlägg den 28 november 2007

Av Loppan - 28 november 2007 20:17


Då har jag varit min första dag på arbetsträningen. Jag är hostig och väldigt förkyld men är envis vilket denna dagen var till min fördel för jag hade gärna gett upp flera gånger. Det var svinkallt, jag hostade och snorade och backarna var jobbiga, det märks att man är förkyld, men jag tog mig dit. Det började med fika.. lyxigt. Sen gick jag runt och blev presenterad bland lärare och administrationspersonalen. Jag fick bekanta mig med datorn och fick även lägga en beställning på nya kontorsmöbler. Dom två timmarna gick fort och det vart väl skönt. Hem gick det tyngre att cykla så det är tydligt att jag inte är kry och att det tar ut sin rätt.


Jag fick vilat upp mig några timmar innan A slutade förskolan och vi lagade en tidig middag för sedan åkte vi iväg till köpcentrat med S. Vi hittade en tunika till A på KappAhl (ovanligt va ?), och sen blev det en fika. Jag tog en kopp te, S en bulle och A en bit prinsesstårta. Sen gick vi vidare och hittade lite småklappar till A adventskalender. Jag letade även "mus-kläder" till henne inför gymnastik uppvisningen som är på söndag och hittade en del alternativ men det blev till slut ett set på Maxi som var på rea, perfekt. Ska bara fixa en liten svans till henne också för musöron med tomte luva har hon kvar sedan förra året. Fick under turen idag även inhandlat en julklapp till P. Var och vad är en hemlis eftersom det händer att han läser här. Inte så smart att skriva det här då ju.. *s*


Nu ska jag lägga mig i soffan och se lite på TV, sen blir det tidigt i säng så jag orkar med morgondagen... fortfarande förkyld som jag är.


Ovido - Quiz & Flashcards