Alla inlägg den 27 november 2007

Av Loppan - 27 november 2007 21:41


Jag försöker så gott jag kan att kurera mig från denna förbannade förkylningen. Jag har rethosta och det är väl det som egentligen är jobbigt. Noskapinen fungerar inte som jag önskat. A har varit på dagis så jag har ändå haft en lugn och skön dag där jag i egen takt plockat och börjat ta mig an inneförrådet. Jag har rensat ut 3 bananlådor och 1 resväska fulla med "att-sälja-på-tradera" grejer, samt en papperskasse med knappt använda A skor. Hinner och orkar inte sälja något nu innan jul så det får bli inför kommande säsonger framöver nästa år.


Jag har även börjat på julstöket. Jag började glad och stämningsfull med julmusik i bakgrunden med att stryka tyget till paradhyllan och satte upp det. Efter det var jag helt värkbruten. Jag kunde knappt lyfta armarna och det värkte i rygg och bröst även när jag andades. Jag var redo att packa ihop strykbrädan men då erbjöd sig P att fortätta. Tack Älskling, det var verkligen snällt. Så nu sitter gardinerna på plats dom också. Jag gick och tog ett bad och gick ur det som en ny människa. Värme gör susen, så efter julafton får det gärna bums bli sommar igen, med sol och värme, som håller i sig till nästa jul.


Jaha, då ska jag starta min arbetsträning imorgon. Det ska bli jättekul och jag ser verkligen fram emot det. Hoppas min hosta kan ge med sig lite i alla fall. Så länge den inte blir värre är jag glad.


Av Loppan - 27 november 2007 09:46


Igår var A hemma från dagis. Hon har inte ätit bra alls och varit allmänt hänging, inte alls den livfulla A som vi är vana vid. Jag hade läkartid på morgonen och konsulterade vår läkare som sa att det kan vara en fas som kommer ifrån magsjukan, det kan ta lång tid för kroppen att återhämta sig från det. A fick följa med på mina ärenden istället. Men idag är hon på dagis i vanlig ordning.


Först åkte vi och köpte blommor till min styvfars grav. Det blev snyggt utslagna vita och limefärgade tulpaner med limfärgade bär och mörkgrön järnek. Den blev jättefin men jag hade natruligtvis ingen kamera med mig, det tänkte jag ju inte på när jag skulle iväg. Efter blomsteraffären åkte vi till en djuraffär där vi köpte fågelmat till fågelbordet. Det är dags att fylla på det nu så småfåglarna överlever vintern. Vi kollade på djuren och såg söta ökenråttor och A tjatade desperat efter en. Ja, vi får som sagt se hur det blir med den saken. Efter det bar det av till graven men där stannade vi inte så länge. Nästa stopp blev IKEA och jag fick köpt förvaringsboxar till A rum, ny kudde till A, vispar, diskborstar, diskhanddukar, pengablomma, 4 höga glas, förvaringsburkar, glödlampor, nya lampskärmar till vardagsrummet vilket blev kanonsnyggt. Lite smått och gott med andra ord. Vi åt i restaurangen också och såklart blev det köttbullar för hela slanten. Till slut åkte vi till Toys R´Us där jag köpte lite grejer till A julkalender, och några julklappar. Skönt att komma igång lite på den fronten. Där hämtade P oss och vi kom hem till ett nydammsugat hus samt att han var i full gång med att tvätta. Så härligt. Jag tog mig ett bad och sedan var det kvällsmys framför TV. Bra slut på en lång dag.


Ovido - Quiz & Flashcards