Alla inlägg den 12 november 2007

Av Loppan - 12 november 2007 12:35


Idag var jag på vårdcentralen för att ta ett prov. Då sprang jag på min sjukgymnast H som knappt kände igen mig, men jag har ju klippt mig. Han såg att jag gått ner dom där nästan 4 kilona nu på senaste. Han berömde mig såklart som vanligt. När jag var och tog provet så knackade det på dörren och det var H som undrade om jag kunde komma bort till honom när jag var klar, vilket jag gjorde.


När jag kom bort till sjukgymnastiken stor H där med en tjej som han presenterade för mig. Hon hade lite frågor som hon undrade om jag ville/kunde besvara och det gjorde jag gärna. Så vi gick in och satte oss i ett rum, bara hon och jag. Denna tjej är ungefär där jag var för 2 år sedan, hon har kommit igång precis som jag hade gjort då. Hon frågade hur mycket jag gått ner osv. Det visade sig att hon är lika gammal som jag och hon har precis samma känslor som jag då hade, känslor och tankar man bara kan förstå om man själv vägt en bit över 100 kilo. Vi bytte nummer för jag kämpar ju ännu med vikten. Har visserligen inte så långt kvar till målsnöret som hon men det är ju inte hur långt man har som räknas, utan gemenskapen i kampen. Vi bytte nummer och när vi gick ut stötte vi ihop med H igen. Han tycker jag är en stor inspirationskälla och jag har kommit dit jag ville komma när jag började hos honom. Då berättade han för mig om en kille som kämpat med sin vikt men idag, när han har viktgrupper är det mig han berättar om. Förstår ni hur stort det känns. Jag är så lycklig !!

Av Loppan - 12 november 2007 09:49


Frukost: Havrefrukost, 1 kopp Te - 3,5 p

Mellanmål: 2 Satsumas

Lunch: Tomat, Gurka, Paprika, Majs med Keso & Fetaost - 1,5 p

Mellanmål: 1 Muffins - 3 p

Middag: Fullkornspasta med Kyckling & Krämig Paprikasås - 8,5 p

Kvällsmål: 1 Muffins, 1 dl Lättmjölk - 3 p

Vatten: 3 dl

Points Totalt idag: 20 


Totalt mellan 8/10 - 12/11: - 3,9

Nästa vägdag (måndagar): 12/11

Första stora målet: -5 kg till den 19/11


Totalt vecka 1: -1,9 kg

Totalt vecka 2: -0,2 kg

Totalt vecka 3: -1,1 kg

Totalt vecka 4: +0,4 kg

Totalt vecka 5: -1,1 kg

Ovido - Quiz & Flashcards