Alla inlägg den 6 november 2007

Av Loppan - 6 november 2007 11:41


Vad heter din mamma i förnamn ?

Svar: Anna


Vad heter din pappa i förnamn ?

Svar: Peter


Vad heter din/dina syskon (om du har några)? (Har ej syskon så vi ändrar frågan till) Om du får syskon vad skulle dom heta ?

Svar: Lillebror - Johannes och Lillasyster - Alice



Vad heter din mormor och morfar ?

Svar: Anita och jag vet inte vad Morfar heter... (tittar fundersamt)


Vad heter din farmor och farfar ?

Svar: Mor och Far och Kerstin och jag vet inte vad Farfar heter... (funderar igen)


Dottern A  - 5 år 6 månader - 6 november 2007


Frågorna kommer från Barn Funderar.


Av Loppan - 6 november 2007 10:54


När klockan ringde imorse så var A så go och sa att hon ville vara ledig med Mamma en dag till, och såklart får hon vara det då. Vi hade en härlig dag igår tillsammans. Vi busade, läste böcker, sjöng, tittade i leksakskataloger, städade, lagade mat, dukade, fikade och drack te, osv.


Mamma kommer hit senare. A ringde nämligen och bjöd hit henne. Bäst att plocka lite nu det är något så när i ordning när hon kommer. Jag fick förresten inte mina garderober igår. Svärföräldrarna hann inte med det men jag hoppas att jag får dom snart. Jag behöver dom så jag kan få iordning här. Skulle vara skönt om jag lyckades med det innan jul. Vi ficka i alla fall iväg det mesta som skulle till tippen. Det finns lite kvar men måste sorteras upp först vilket blir till helgen när jag och P kan göra det när det är ljust ute.


Vi är fortfarande skakade och chockade efter gårdagen och tacksamma över att vi inte skadades fysiskt. Man vet aldrig hur en tjuvs hjärna fungerar när dom blir trängda. Igår kunde vi inte se några spår och inatt regnade det så alla möjliga fotspår är borta, tyvärr. Vi har gjort en polisanmälan men den kommer ju inte leda någonvart men det är ju viktigt för att polisen ska veta att det fortfarande pågår brottförsök här i området, kanske patrullerar dom lite extra då ? Hoppas kan man.


Av Loppan - 6 november 2007 10:00


Frukost: Havrefrukost, 1 kopp Te - 3,5 p

Mellanmål: 2 Satsumas

Lunch: Rismål - 5,5 p

Mellanmål: 2 Satsumas

Middag: Graffiti Sallad med Räkor och Keso - 6 p

Mellanmål: 1 liten bit Äpplepaj med Vaniljsås - 3 p

Kvällsmål: 2 Knäckebröd med Leverpastej & Tomat - 2 p

Vatten: 5 dl

Points Totalt idag: 20


Totalt sedan 8/10: - 2,8

Första stora målet: -5 kg till den 19/11


Glömde väga mig imorse innan jag åt min havregröt. Men det får vara vad det är. Nu har jag förlängt mitt mål en vecka så får vi se hur det lyckas.. måste skärpa mig. Det får ta den tid det tar, det är inte lätt att vara motiverad hela tiden..  =) 


Ovido - Quiz & Flashcards