Alla inlägg den 2 november 2007

Av Loppan - 2 november 2007 20:52



Idag har det varit en massa grönt. När jag hämtade A på dagis så hade dom bakat gröna bullar nu lagom till Halloween. Jätteläskiga men ack så goda. Vidare har vi varit på kalas hos min Mormor idag som fyller 89 år. Istället för att mamma skulle hämta mig hemma valde jag att ta tåget både dit och hem, dvs ett grönt alternativ. Mormor var ju jätteglad och speciellt för att träffa A. Båda mina mostrar var där samt min kusin och hennes sambo och A charmar alla och får all uppmärksamhet i vanlig ordning och det trivs både dom och hon med. Och såklart bjöds det på grön pärontårta. Jag tog ingen egen bit men smakade en liten liten bit som A bjöd på. Jättegod. Mycket mer grönt blir det inte, förutom att det var grönsaker i salladen till lunchen och massa grönsaker i tacosen vi åt till middag.


Jag köpte ett par vinterkängor till A idag. Ett par Gortex Viking kängor från Intersport. Ingen vinter utan ett par då dom år efter år håller A torr och varm om fötterna *rekommenderas varmt*. Nu håller jag kväll och vänner, glöm inte att det är EFIT imorgon.. och påminn gärna mig imorgon.. *jag är så glömsk*...

Av Loppan - 2 november 2007 10:23


Igår fick jag blommor av maken och dottern. Något väldigt spontant men väldigt uppskattat. Buketten består av vita liljor, vita krysantemum och brunröda höstlöv. Jag ska ta foto på dom så fort liljorna slagit ut lite. Jätteglad och överraskad blev jag. Tack Älsklingar !!

Av Loppan - 2 november 2007 10:21


Idag fyller Mormor år. Hon blir 89 år, inte illa va. Tänk om man själv skulle få bli så gammal och uppleva både barnbarn och barnbarnsbarn. A ser fram emot det och imorse sa hon att "Jag tycker Gammelmormor är så söt". Gullunge !! Jag tänkte idag ta ett foto på Mormor och A idag, man vet aldrig hur länge det varar. I present bli det en blomma, en Amaryllis som hon kan njuta av även över julen.


Jag och Mamma ska hämta A på dagis och hon är så glad över det. Det är ju lite annorlunda för henne och ombyte förnöjer. A blir så stolt.


Av Loppan - 2 november 2007 09:36


Dagens förändring: -0,1 kg

Totalt vecka 1: -1,9 kg

Totalt vecka 2: -0,2 kg

Totalt vecka 3: -1,1 kg

Totalt vecka 4: -0,4 kg

Totalt sedan 8/10: -3,6 kg


Frukost: Havregrynsgröt med Socker & Lättmjölk, 1 kopp Te - 3,5 points

Mellanmål: 2 Knäckebröd med Leverpastej & Tomat - 3 points

Lunch: Tomat, Gurka, Paprika, Fetaost, Keso - 1 points

Middag: Tacos - Köttfärs, Grönsaker, mjukt Tortillabröd, Salsa - 10,5 points

Kvällsmål: 3 Satsumas

Vatten: 1 l

Points Totalt idag: 18


Delmål: 1 kg /vecka  [0,4 kg kvar]

Första stora målet: -5 kg till den 12/11

Ovido - Quiz & Flashcards