Alla inlägg den 14 november 2007

Av Loppan - 14 november 2007 18:33


Nu är hemresan från Stockholm i Januari bokad. Det blev ändrat till måndagen den 7 januari för biljetterna var minst tre gånger så dyra på söndagen. Jag har pratat med An o Po i Stockholm också så att det var okej för dom men det var det. Tack snälla Er. Så då har vi 5 dagar i Stockholm. P kommer ha det så lungt och skönt.. *s*. Fast jag tror han kommer sakna oss även om han kanske inte kommer erkänna det. Längtar som tusan och nu börjar det närma sig..  =). Lyckades i alla fall få biljetter i rätt färdriktning. Planerar att ta laptopen med oss så vi kan se någon film på tåget. Det är ändå drygt 4 timmars resa, bara tåget, sen ska vi till och från Centralstationerna också. Men vi älskar ju att resa och det är en del av det. Skönt att A är en så tålmodig tjej.


Hoppas nu att maken min kan komma ihåg att den 7 januari är vår ½ års-bröllopsdag och kanske ordnar nått mys när vi kommer hem.. *hoppas*

Av Loppan - 14 november 2007 14:20


Jag har ännu inte fått tag i P. Han har två mobiler så hur svårt ska det var. Ingen av dom är igång !! Och han vet att jag blir orolig när han inte hör av sig. Dessutom behöver jag veta hur jag ska göra med biljetterna. För varje person som bokar blir dom dyrare, men har jag väl bokat så är det det som gäller eftersom det är Just Nu-biljetter. Det går lixom inte att boka om sedan, eller det gör det ju men då kostar det ytterligare 100 + bokningsavgiften och det är jag för ekonomisk/snål för. Så ja, jag surar ännu mer.


Går och plockar och städar lite men får inte undan sakerna och inser att jag måste rensa i mina lådor för att få iordning vilket jag inte är särskilt inspirerad till att göra, men det är bättre att sätta igång och ha det gjort.


Misstänker att det inte fungerar att kommentera. Jag har haft drygt 30 besök idag och ingen har kommenterat, så har det aldrig varit. Det har varit strul med det tidigare och bara senast häromdagen så jag får kanske ta och kolla det.


Längtar till imorgon då jag ska till storstan och träffa Pippi för shopping och fika. Hoppas hon har lill-killen med sig. Det skulle A som ska med tycka var skoj, och jag med. Sist jag såg honom låg han i sin vagn och sov och var såååå liten för sin ålder.



Av Loppan - 14 november 2007 13:39


Var kommer musik ifrån ?

Svar: *funderar länge* Ehhhm. När Mamma, Pappa och jag spelar på gitarren.


Vad är internet ?

Svar: Jag vet inte vad det är.


Vad är det som gör att datorn fungerar ?

Svar: Mamma och pappa brukar skriva och skicka gubbar på den, och till mig.


Hur fungerar en TV, hur kommer det som visas in i TVn ?

Svar: Man kan titta på TV och film.. jaaa. (hon förstod inte frågan)


Hur fungerar en radio ?

Svar: Man trycker på knappen, så spelar den.


Dottern A - 5 år 7 månader - 14 november 2007


Frågorna kommer från Barn Funderar.


Av Loppan - 14 november 2007 11:03


Frukost: Havrefrukost, 1 kopp Te - 3,5 p

Mellanmål: 2 Satsumas

Lunch: Tomat, Gurka, Paprika, Fetaost & Keso - 1 p

Middag: Kycklingpytt med Rödbetor och Lättmjölk - 9 p

Kvällsmål: Popcorn - 2 p

Vatten: 6 dl

Points Totalt idag: 15,5


Totalt mellan 8/10 - 12/11: -3,9 kg

Nästa vägdag (måndagar): 19/11

Första stora delmålet: -5 kg

Av Loppan - 14 november 2007 10:17


Jag stannade uppe till över midnatt för att jag skulle boka biljetter hem från Stockholm i januari.. men.. det gick inte, dom hade inte släppt dom. Jag satt en stund och väntade men fick ju gå och lägga mig. När jag nu imorse skulle boka hade dom redan kommit upp i mellan 300-700:- istället för 100:-. Lite skillnad. Funderar på att åka hem på måndagen istället men får inte tag i P. Han får ju ha något att säga om det också, samt min brorson Po eftersom vi ska bo hos han och hans sambo An. Jag retar mig på att SJ.s sida inte funkade igår och surar lite över det.


Ovido - Quiz & Flashcards