Alla inlägg den 23 november 2007

Av Loppan - 23 november 2007 23:03


Ja, jag trodde inte att Daniel skulle åka ut idag och förväntade mig att se honom i Globen. Samtidigt är jag inte ett dugg förvånad. Återigen handlade det troligtvis om att alla andra trodde att "alla andra röstar på honom så jag behöver inte göra det" för han har ju varit storfavorit länge. Jag är inte ledsen för Daniel var inte en av mina favoriter och jag kan inte svara på varför. Kramar till mina vänner som är besvikna.. *kramar om*


Att Andreas gick vidare förvånar mig dock inte ett dugg. Han har en grym röst, och nu var han dessutom förkyld. MEN när juryn dissar honom på ett så fult och lågt sätt så får han såklart en extra sympatiröst av alla som redan gillar honom och kanske även av dom som bara halvgillade honom innan. Så fungerar det ju. Den som är i underläge vill dom flesta av oss hjälpa och stötta. Sen kan jag tycka att det var extremt låg att håna Andreas på Skånska, nu är ju jag skåning och bara satt och gapade. Hur sjunker man lixom så lågt ? Jag trodde dock att det faktiskt var Andreas tur att lämna Idol idag men ser fram emot att se honom igen nästa vecka.


Att Amanda inte skulle sitta säkert hade jag på känn. Hennes stil tilltalar inte alla även om just jag och framför allt min make tycker att den är cool. Han gillar hennes val av lite äldre låtar och Elvis då han älskar den sortens musik. Jag tyckte det var skoj att hon gick vidare och han är överlycklig. Vi trodde faktiskt det var hon som skulle få lämna ikväll. Vi var i princip säkra på det tills dom sa namnet..


Marie trodde jag möjligen skulle kunna hänga löst idag. Något jag hade på känn före tävlingen startade och egentligen igenom hela. Första låten lät inte bra ur vår tv, det lät nog bättre på plats.  Men jag är glad att hon inte gjorde det. Jag tycker hon sjunger väldigt vackert och passade som en rockbrud i andra låten.


Ja, vem ska nu gå till finalen, spännande spännande !!


Av Loppan - 23 november 2007 20:15


Dags för IDOL igen. Ingen är gladare än jag. Och då ska jag ge MIN åsikt på artisterna OCH jyrun.. skoj skoj.. med risk för att göra någon upprörd så påminner jag om att detta är mina personliga åsikter. Du får mer än gärna tycka annorlunda.. (vilket många av mina vänner gör).. ALLA åsikter är välkomna.


1:a Rundan !!


Andreas - Grym röst, och bra val av låt som passar hans röst väl. Jag tycker som vanligt juryn är hård när dom påpekar att han inte rör sig på scenen. Först och främst rör han sig bättre och ledigare än från början, ge honom en coach som kan träna upp honom och dom andra artisterna, för alla skulle dom behöva träna på ett och annat. Om Andreas inte vill röra sig så överdrivet på scenen så tycker jag han ska få göra sin grej, för när andra gör sin grej, då är det okej. Något dubbelt i budskapen, lika ska vara lika.


Amanda - Makens stora favorit. Jag tyckte hon var superbra, cool, rör sig som hon gör, på sitt sätt. Det var nära till sura toner här och var men hon lyckades hålla sig ifrån dom. Inte så bra kritik som jag trodde och är lite förvånad över det.


Marie - Oj, inte alls så bra som hon brukar vara. Knäckte. Visst var hon modig och gav allt men det är kanske fel på vår tv, för det lät inte bra här ?? Hon fick mycket bättre kritik än vad jag trodde, jag trodde dom skulle äta henne levandes. Kom ihåg att jag gillar Marie.


Daniel - Inte alls så dåligt som jag kanske skulle önska.. *s*. Lite för skrikigt för min smak, men smaken är delad. Men jag får väl erkänna att han förtjänar en finalplats. Även om jag stundtals har lite svårt för honom så växer han. Okej tjejer, Nettan, Malin o Pippi o co.. nu blev ni väl glada.. hihi.


Runda 2 !!


Andreas - Träffar jag honom på stadion ska jag säga --> Hoppa om du älskar Malmö och DÅ kommer han hoppa.. Varför gjorde han inte det. Han sjunger världsbäst men hade han bara hoppat en eller två gånger så hade han haft juryn och dom avgör så mycket. Juryn vill ha bort honom, så enkelt är det, MEN han ska ju få lov att göra det på sitt sätt.. som alla andra.. eller ??


Amanda - Presentdags ?? En härlig paket med ett grymt bra framträdande. Coola rörelser. Ja, hon har en väldigt unik röst och kommer garanterat att gå långt. Juryn tror ju verkligen på henne.


Marie - Vilken början på låten, underbar. Hennes röst moves passar denna låten helt grymt bra. Ja, hon är verkligen en stor stor favorit. Jag saknar ord. Det var bara så bra.


Daniel - Nja, visst rockar han. Men jag gillade förra uppträdandet bättre. Jag tycker ju att han sjunger bra, dock lite skrikigt men det är nog bara jag som tycker så. Men visst är han en grym artist, bara inte i min smak så han är inte dålig bara för att jag inte gillar honom..  =)


Rörelse Iaktagelser !!


Andreas - Rör sig kanske inte jättemycket men i takt och bra mycket mer än han gjort förut. Räknas inte utvecklingen.


Amanda - Rör sig flaxig men coolt på sitt sätt och väldigt rockigt för ikväll. Full koll på det hon gör.


Marie - När hon går och sjunger med benen före överkroppen ser det ju inte alls vettigt ut, lite Tina moves. Halvgillar.


Daniel  - Har Di Leva-manéer och är stundtals flaxig men har kontroll på sina rörelser. Kör sin egna stil.


Av Loppan - 23 november 2007 10:40


På bättringsvägen är vi nu, både jag och A. Hon leker och "städar" på sitt rum. Lilla gumman gick och hämtade sophinken och kastade grejer och nu står hon och organiserar på hyllorna. Hennes rum är nästan helt färdigt nu vilket hon tycks uppskatta massor. Det har tagit lite tid men ikväll eller imorgon kommer sista hyllan och sänglampan upp. Det behövs även fler förvaringslådor som ska inhandlas vid nästa IKEA besök när nu det månde bli. Jag funderar även på en ny säng med skrivbord under vilket skulle ge större och bättre plats i rummet och ska börja kika runt efter det. Jag ska strax gå in och hjälpa henne. Ville bara passa på att skriva några rader.


Ikväll är det IDOL. Någon mer än jag som ser fram emot det ?!?!


Ovido - Quiz & Flashcards