Alla inlägg den 11 november 2007

Av Loppan - 11 november 2007 23:06


Det blev en bra Fars Dag. Jag tror P är nöjd och jag ringde min pappa. Vi firar det inte direkt så det räcker gott och väl för honom. Det är ganska överreklamerat om man tänker efter och egentligen inget som borde behövas, men det är som det är.


Det blev ändring i middagsplanerna då vi hade så mycket restmat från både fredag och lördag, så P åt Tacos och A och jag åt Kyckling Enchiladas. Jättegott så sparar vi biffarna till en annan dag. Vi hade dessutom halva Almondy Cheesecaken kvar så den slank också ner. Bara en liten bit till mig så jag håller mig inom dagens points vilket jag klarade med bravur. Nu har jag vägdag imorgon och hoppas på ett litet minus, men vi får se. Efter förra helgen gick det åt pipsvängen och även om jag hållt mig till mina points så har jag inte varit jättenyttig. Lär mig ännu hur detta funkar bäst för mig så det kan bli ytterligare en läxa men jag hoppas det inte.


För övrigt har jag städat och fixat en del här idag. A sommarkläder har kommit undan och jag har rensat hennes lådor efter för små kläder som ska hamna på Tradera under veckan är det tänkt. Det nya bordet i vardagsrummet har kommit upp och det andra ska ut i förrådet, samt det vanliga med in och ur diskmaskinen, plockat, ja en massa småfix som behövdes. Det värsta är att det finns massor kvar. Jag förstår inte varför det aldrig tar slut. Men nu har vi i alla fall fått en ny garderob av svärföräldrarna som säker kommer svälja en hel del. Jag har ju problem med förvaringsmöjligheter. Tyvärr är det inte så enkelt att bara sätta upp garderoben för dom två fasta måste flyttas vilket kommer innebära en hel del jobb för P så vi får se när det blir. Snart hoppas jag men jag vill ju inte tjata på honom... =)

Av Loppan - 11 november 2007 12:34


Idag är det Fars Dag och naturligtvis har A firat P. Han fick en fint inpackad paket och ett kort som A själv skrivit på. Det stod "En Kram På Fars Dag" och så skrev A, "Puss o Kram A". I paketet var det en nästrimmer som jag kom ihåg att P önskat sig för ett tag tillbaka sen. Han blev jätteglad och nöjd. Det kommer bli middag han beställt ikväll i form av köttfärsbiffar, potatis och löksås med massa lingon. Efter det blir det en bit cheesecake med vanilj och jordgubbar. Jag vet inte om jag ska ha, jag har vägdag imorgon så vi får se. Har redan syndat lite i helgen men vi får se, det kan hända att det slinker ner en i alla fall, ska aldrig säga aldrig.. *s*


Av Loppan - 11 november 2007 12:12


Frukost: Havrefrukost, 1 kopp Te - 3,5 p

Mellanmål: 2 Satsumas

Lunch: 1 Kyckling Enchiladas - 4,5 p

Mellanmål: 1 Äpple

Middag: 1½ Kyckling Enchiladas - 6,5 p

Kvällsmål: Almondy Cheesecake Vanilla - 4 p

Vatten: 6 dl

Points Totalt idag: 18,5


Totalt mellan 8/10 - 5/11: - 2,8

Nästa vägdag (måndagar): 12/11

Första stora målet: -5 kg till den 19/11


JAG DRICKER FÖR LITE VATTEN !!! Måste jobba på det !!!


Ovido - Quiz & Flashcards