Alla inlägg den 5 november 2007

Av Loppan - 5 november 2007 19:11


Stöldförsök i vårt förråd och det värsta var att jag och A kom precis och skrämde iväg dom. Det är drygt ett halvår sedan vi hade inbrott och vi hade precis börjat känna oss trygga igen. Vi kastar grejer på tippen och gick fram o tillbaka mellan huset och bil och släp, typ 80 m men där bilen står är inte synligt från huset. Jag och A var snabbt först tillbaka och jag gick och sjöng för A... "I allt som rör sig, lyser eller låter, finns ett batteri som ska lämnas åter". Det var nog var tursamt för vi varnade den/dom och precis när vi kom runt hörnan slängdes förrådsdörren upp emot oss samt att något kom flygandes emot oss och jag hann, i samma stund som jag skyddande vände mig emot A och sprang med henne mot hållet vi kom ifrån, i ögonvrån se att någon sprang över gräsmattan mot grannen och jag hörde hur som slängde sig över staketet och vidare.


När A var i säkerhet gick jag sakta tillbaka och såg då att det som kommit flygande var min luktärtsranka som står med en träspalje i en stor kruka, denna var nästan uppryckt men inte helt vilket var tur så vi inte fick den över oss. Strax efter kom P och han kollade området men vi såg såklart inget. Dom hann heller inte ta något, det finns inget i vårt förråd som dom vill ha heller för den delen. A var rädd och ledsen så hon och jag gick in medans P tog det sista som var kvar och sen körde iväg till tippen. A mår lite bättre nu och tittar på TV men vi är båda två väldigt chockade.


P är nog snart tillbaka. Hoppas det för nu sitter jag o tittar ut genom fönstret hela tiden, undrar om det står någon ute i mörkret. Läskigt. Grannen erbjöd sig att komma hit tills P kom hem.. Jättesnällt !! Vi har så goa grannar här.


Av Loppan - 5 november 2007 16:18


Totalt vecka 1: -1,9 kg

Totalt vecka 2: -0,2 kg

Totalt vecka 3: -1,1 kg

Totalt vecka 4:


Frukost: Havrefrukost, 1 kopp Te - 3,5 p

Mellanmål: 2 Satsumas - 0 p

Lunch: Cornflakes, Lättmjölk & Socker - 5 p

Mellanmål: 2 Satsumas

Middag: Köttbiffar, Potatis, Sås, Lingon & Lättmjölk - 7,5 p

Kvällsmål: Vaniljglass - 4 p

Vatten: 1 l

Points Totalt idag: 20


Delmål: 1 kg /vecka

Första stora målet: -5 kg till den 12/11


Jag har sumpat veckans fina resultat genom att jag frossat både lördag och söndag...  (idiot) ... Fått den där veckan som bidrog, dålig ursäkt men det är så det är. Jag får se om jag sätter in ett annat målsikte... det ska ju vara uppnåligt för att ha någon mening, man ska ju kunna nå det, möjligen ger jag mig en vecka till, jag har inte beslutat det ännu. Men jag ångrar mig inte i alla fall, det är sånt som händer, bara det inte händer för ofta.. Tack för all peppning.. behövs mer nu !!


Av Loppan - 5 november 2007 08:57


Sällskap kommer jag ha hela dagen idag. A somnade jättesent igår och ville vara hemma och mysa med mig idag och då blir det så. Hon har en liten förkylning också som inte kan bestämma sig för att gå tillbaka eller bryta ut helt och man vet ju själv hur man kan må när det är så, man blir hängig och trött. A har sagt att hon vill städa på sitt rum, även dammsuga och torka golv och jag tänker inte hindra henne, hon får göra så mycket hon vill och orkar så länge hon tycker det är skoj. Själv tänkte jag städa undan bland det vi tog in från ute förrådet igår. Det är en del som jag behöver gå igenom. Hinner och orkar jag efter det så ska jag börja röja i förrådet här inne. När P kommer hem ska vi till tippen med allt som ska kastas och samtidigt hämta två garderober som vi har haft stående där, så nu slipper jag köpa nya på IKEA. Det kanske vi gör så småningom i alla fall för dom är jättesnygga men detta blir kanonbra tills vidare. Massa att göra med andra ord och nu vill A att vi ska sjunga lite Astrid Lindgren-sånger ur hennes Hujedamej Sångbok så det är väl bara att sätta igång.. *hihi*


Ovido - Quiz & Flashcards