Alla inlägg den 24 november 2007

Av Loppan - 24 november 2007 16:14


Det börjar minsann likna något här nu. A rum är nystädat, allt är sorterat ännu bättre än sist, fortfarande saknas ytterligare några förvaringsboxar men jag har inte varit på IKEA ännu så det beror på det. En loftsäng till henne skulle göra under men jag hittar inget på nätet jag gillar, det blir väl att ta en tur till Härliga Hem, Nilssons Möbler samt Europa Möbler och se vad dom har ett erbjuda.


Sovrummet fick sig också ett lyft och all tvätt är vikt, det är undanplockat och dammat. Nu är det hall, toalett och vardagsrummet kvar som går fort men det känns som om att det ligger på morgondagen. Imorgon väntar även inneförrådet på en rejäl genomgång. Snart dags att ta fram julgrejerna ju. Jisses vad jag längtar. Troligtvis blir det väl mer plock och fix innan dagen är slut men min rygg vill gärna hålla kväll nu.


Det är dags för middag snart också och så ska jag ta fram räkor att mumsa på till kvällen. Det har varit en lyckad dag och nu längtar jag efter A som spenderat eftermiddagen hos Farmor och Farfar. Dags att hämta Lill-Loppan nu tror jag bestämt.


Av Loppan - 24 november 2007 10:15


Jag satt och skulle ringa Mamma men kom på att det är ju Melodikrysset och frågade P om vi skulle försöka lösa det. Jaaa sa han så nu gör vi göra det. Men jag känner mig så gammal. Det är sånt som Mamma och Mormor gjorde, visserligen har min svägerska gjort det i många år och nu är jag själv Mamma, bara att inse att tiden har kommit ifatt en, eller hur ?!?!


Och andra låten är P o min låt som spelades och sjöngs på vårt bröllop, nämligen Annies Song. Kan väl inte passa bättre. Vi kunde den i alla fall... *s*


10:53 - Behöver du facit så hör av dig till oss.. Nu är x-et löst och inskickat !!



Ovido - Quiz & Flashcards