Alla inlägg den 30 november 2007

Av Loppan - 30 november 2007 22:30


Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff med Idahopotatis samt bearnais- och rödvinssås till huvudrätt och varm Brownie med chokladsås till efterrätt. A åt Kycklingspett med pommes och till efterrätt beställde hon först glass men den var med massa konstiga tillbehör, trots att jag beställde barnglass, så istället fick hon in en egen Brownie med chokladssås hon också. Själv åt jag Kycklingfilé med stekta grönsaker och Idahopotatis samt youghurt/limesås. Eftersom jag räknar points blev det mineralvatten till maten. Dessutom beställde jag inte in någon efterrätt som övriga sällskapet gjorde. Men när A inte åt upp hela sin brownie så kunde jag inte låta bli att ta över den tallriken. Jag hade massa sparade points, så det var jag värd. Den var supergod.


I present av oss fick Mamma en X-länk ring, A hade med en blomma som hon själv valt ut i blomsteraffären - en rosa ros - och hon ritade hjärtan på kortet.. *gulligt*. Av P föräldrar fick hon en vacker röd orchidé, väldigt ovanlig med sin färg. Det var en lyckad kväll och jag hoppas att Mamma hade det trevligt, men det kändes så.


Efter Mammas firande åkte vi och hämtade upp A kusin S som ville sova hos oss. A älskar när någon sover över och var överlycklig. Det dröjde innan hon somnade och vi tittade på Peter Pan och hade myskväll.


Av Loppan - 30 november 2007 11:02


Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får hon byta om hon inte gillar presenten. Vad kan jag inte skriva här eftersom Mamma har adressen till bloggen, så jag säger heller inte var vi ska äta eftersom det kan få vara en överaskning det också. Jag får återkomma med det ikväll eller imorgon.


Jag kommer missa Idol idag, får spela in det istället och se när vi kommer hem. Men finalen kommer jag inte missa !!


Jag skulle behöva komma iväg och köpa dom sista klapparna till A adventskalender men vet inte när det ska hinnas med. Har inte heller full koll på hur många jag köpt. A ska ju på förträning på gympan inför uppvisningen på Söndag och sen åker vi raka vägen till Mammas firande. Jag får se hur vida vi kan fixa det före den. Vi ska ju inte äta innan och om jag och A fixar oss iordning så kan vi sticka när P kommer hem vid fyra tiden. Skulle ju ordnat det igår men P hade väldigt ont i magen så jag skyndade med mina ärenden. Därför hann jag inte med det. Men det löser sig, precis som allt annat här i livet.


Hoppas ni alla får en jättehärlig helg !! Kraaaaaaaam


Ovido - Quiz & Flashcards