Alla inlägg den 21 november 2007

Av Loppan - 21 november 2007 21:37


Dottern har maginfluensa. Jag har snällt fått skura badrummet då hon inte hann få upp locket i tid. Lilla gumman hade det inte lätt och tyckte det var bekymmersamt att jag fick städa upp, men det hör ju till. Jag förklarade för henne att det är mitt jobb som Mamma att ta hand om henne när hon har det jobbigt och är sjuk och att jag älskar att vara mamma till henne, att det är det bästa som finns. Att det innebär att torka upp när hon kräkts, ja, då älskar jag det också. Till saken tillhör att hade det varit någon annan än A hade dom fått torka upp det själv. Någon som har lättare för att klökas och få magen att vända i sånna situationer får ni leta efter, men när det gäller A så bekommer det mig knappast.


Nu sover hon och fick till slut ner knappt en halv skorpa och lite avslagen cola som hon har fått behålla. Trots allt är hon väldigt pigg men det är A i ett nötskal. Hon blir sällan så fysiskt dålig vilket är skönt. Såklart ska hon vara hemma resten av veckan, har för mig att det är 48 timmar man ska vara symptomfri (rätta mig om jag har fel) vilket innebär att det inte blir dagis mer denna veckan. Vi får mysa i soffan istället och se på film.


Och nu är SVERIGE I EM.. Härligt !!! Wiiiiiiieeeeeee !!


Av Loppan - 21 november 2007 13:29


Alldeles nyss ringde dom från A dagis. Hon har kräkts så det är bara att hämta hem henne. Hon vaknade i morse och sa att hon hade ont i magen men när vi väl gick upp så hade hon inte ont längre och jag frågade henne om hon skulle till dagis eller inte och då skulle hon gå. Åt frukost och verkade pigg i vanlig ordning. På dagis hade hon också varit pigg som vanligt men när det var dags för lunch ville hon inte äta vilket absolut inte är likt henne och då sa hon att hon hade ont i magen. På läststunden sedan blev hon ledsen för ingenting vilket också är olikt A och därefter kräktes hon. Vi får rå om varandra hon och jag så får vi hoppas att P mår bra och kan sköta om oss ikväll, kan bli riktigt mysigt..  =).. Hoppas bara att hon mår bättre nu lilla gumman och att det inte blir värre för det skulle vara jobbigt för henne.


Nåja, blir inte mycket bloggande i alla fall...


Ovido - Quiz & Flashcards