Direktlänk till inlägg 21 november 2007

Dottern Har Maginfluensa !!

Av Loppan - 21 november 2007 21:37


Dottern har maginfluensa. Jag har snällt fått skura badrummet då hon inte hann få upp locket i tid. Lilla gumman hade det inte lätt och tyckte det var bekymmersamt att jag fick städa upp, men det hör ju till. Jag förklarade för henne att det är mitt jobb som Mamma att ta hand om henne när hon har det jobbigt och är sjuk och att jag älskar att vara mamma till henne, att det är det bästa som finns. Att det innebär att torka upp när hon kräkts, ja, då älskar jag det också. Till saken tillhör att hade det varit någon annan än A hade dom fått torka upp det själv. Någon som har lättare för att klökas och få magen att vända i sånna situationer får ni leta efter, men när det gäller A så bekommer det mig knappast.


Nu sover hon och fick till slut ner knappt en halv skorpa och lite avslagen cola som hon har fått behålla. Trots allt är hon väldigt pigg men det är A i ett nötskal. Hon blir sällan så fysiskt dålig vilket är skönt. Såklart ska hon vara hemma resten av veckan, har för mig att det är 48 timmar man ska vara symptomfri (rätta mig om jag har fel) vilket innebär att det inte blir dagis mer denna veckan. Vi får mysa i soffan istället och se på film.


Och nu är SVERIGE I EM.. Härligt !!! Wiiiiiiieeeeeee !!


 
 
tröllkärringa

tröllkärringa

21 november 2007 21:51

Ja 48 timmar minst efter att de blivit symptomfria. Kan nog kanske va bra att ha henne hemma på fredag med för säkerhetsskull. Ja för det har väl gått 48 timmar först på fredag kväll va??

Hoppas så hon är bättre nu!!!!

KRAMAR

http://thinkerbell.se

 
Anna Å

Anna Å

21 november 2007 21:53

Håller tummarna för att du slipper det så ni kan hitta på nåt mysigt ihop!

Kraaam

http://www.imloved.se

 
Nettis plättis ;-)

Nettis plättis ;-)

21 november 2007 22:20

Oooohhh torka spyor är det värsta jag vet.... jag spyr som en kalv själv oavsett om det är kattspy, hundspy eller människospy... *flabb*

Stackars mattias får alltid torka....hahah

KRAM

http://enmammasvardag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

wendie

21 november 2007 22:26

hoppas hon blir bättre o att ni nt blir för sjuka:( för de e verkligen nt kul:/
krya på er
kraaaaaaaaaaaaaaamar wendie

 
Filura

Filura

21 november 2007 22:40

Men lilla gumman A då.. Att hon bekymra sig över att du skulle ta hand om det, visar hur omtänksam den lilla fröken är. Gosig unge!

Kramar

http://hem.passagen.se/familjenw

 
Trollis

Trollis

21 november 2007 22:58

Den hemska sjukdomen...Stackars er! Skickar all min styrka! Finns inget värre juh!

http://www.thinki.se

 
BeaTris

BeaTris

22 november 2007 10:58

Kan nog vara en bra ide´att stanna hemma, så har ni ju helgen på er att bli friska oxå. Var glad att du klarar av att torka upp efter A, jag mår skitilla när mina barn kräks, men på ngt sätt klarar jag av det....har ju liksm inget val.

*Krya på er kramar*

http://beatris.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards