Alla inlägg den 10 november 2007

Av Loppan - 10 november 2007 19:07


Då har A och jag varit iväg och shoppat. Vi höll på att missa bussen för jag hittade inte min mobil. Den låg i tvättstugan, och låg kvar. Tack mina snälla grannar som är ärliga. A och jag fick springa till bussen men hann, den var dessutom sen. Vi gick och tittade i lite olika affärer, både på kläder och prylar sedan hamnade vi på MAXI där vi hittade Fars-Dags-Present till P. Vi fick även shoppat lite vi behövde till dagens middag som blev Kycklinenchilladas. Det var länge sedan vi hade det men det är en stor favorit av alla i familjen och kanon som VV-mat.


Träffade en gammal skolkamrat från högstadiet som jag pratade en stund med. Det visar sig att hon bor i grannbyn och hennes lilla tjej på 4 år var jättegullig och pratsam. Vi ses säkert igen då som är relativt nyinflyttade.


Nu väntar myskväll med familjen med TV och frukt, grönt o dippa.


Av Loppan - 10 november 2007 13:02


Fick sovmorgon idag. Jag hörde inte att A gått upp själv och varit uppe ett tag förrän hon kom in och la sig hos mig och sa "Ursäkta mig Mamma.. nu har jag städat mitt rum o bordet". Ursäkta mig är hennes nya uttryck och det är så gulligt. Yrvaken som jag var så gosade vi några minuter innan jag gick upp och mycket riktigt, visst hade hon städat i sitt rum och även på vardagsrumsbordet där det stod kvar några skålar sedan igår. Hon berättade att hon tittat lite på TV också.. Oj så stor hon börjar bli lilla loppan. Sen åt vi frukost tillsammans och nu ska vi iväg och shoppa Fars-dags present, eller inte riktigt nu för bussen går om 2 timmar. Men vi ska börja göra oss klara i alla fall och hinna äta lunch i lugn och ro, kanske hinner jag börja på middagen. Sen får vi se om vi inte tar tåget som går oftare till ett annat köpcentra istället. Beror på när det går.


Av Loppan - 10 november 2007 10:52


Frukost: Havrefrukost, 1 kopp Te - 3,5 p

Mellanmål: 2 Satsumas

Lunch: Tomat, Gurka, Paprika, Fetaost, Keso - 1 p

Middag: 2 st Kycklingenchilladas - 8 p

Kvällsmål: Almondy Cheesecake Vanilla - 4 p

Övrigt: Frukt & Grönsaker med Dipp - 2 p

Vatten: 1 l

Points Totalt idag: 19


Totalt mellan 8/10 - 5/11: - 2,8

Nästa vägdag (måndagar): 12/11

Första stora målet: -5 kg till den 19/11

Ovido - Quiz & Flashcards