Alla inlägg den 13 november 2007

Av Loppan - 13 november 2007 17:44


Idag var jag och P på utvecklingssamtal för A på förskolan. Det fanns bara positivt att säga om henne och vi pratade igenom det som hände under några veckor vad gäller "sexull nyfikenhet" och dom erkände att sedan dom andra pojkarnas föräldrar blandades in så har det lugnat sig väldigt, vilket var skön feedback, vi kände att vi agerat rätt för A skull. Vi pratade om framtida val av skola mm. Det var ett väldigt givande samtal.


Sedan stack P och jag till KappAhl där vi hittade ytterligare två tunikor, och ett linne till A samt vantar till mig. Allt för under 180:-. Ett pris jag gillar. Det är kanon med halva priset på reapriset samt 25% på valfri vara. Men A behöver mer kläder vilket jag tänkte kika på på Torsdag.


På torsdag ska jag shoppa och fika med en väninna från nätet. Det ska bli så skoj och jag längtar. Tänk, första gången för 3 ½ år sedan när jag då pratade och även träffade henne så släppte varken hon eller jag in varandra innanför dom höga murarna man bygger upp. Jag trodde då inte vi hade så mycket gemensamt och kontakten rann ut i sanden. Men nu när vi börjat prata igen och raserat murarna, så har vi en sådan förståelse för varandra. Ibland kan jag inte sätt ord på hur jag mår och känner till många av Er andra, men med några få, ibland bara ett ord, kan jag få henne att förstå precis, exakt hur jag mår och känner. Jag har verkligen hittat några jättebra vänner här på nätet och jag är så glad för Er alla. Jag kan eller kommer inte favorisera någon. Man bygger ju upp olika relationer med olika människor beroende på sina livserfarenheter. Vissa har jag kommit närmre, så är det ju. Jag skulle inte vilja byta ut några av mina nätvänner mot något annat i världen. Ni är guld värda allihop. Ingen nämnd, ingen glömd.


Av Loppan - 13 november 2007 13:12


Igår hann jag även med en tur till köpcentrat där jag lyckades komma över två jättesnygga tunikor till A. Båda för ca 170:-. Jag kan inte längre köpa kläder till A på barnavdelningen, nu får vi shoppa på tjejavdelningen. Hon har blivit en så stor tjej. Vi hittade ytterligare en tunika som hon ville ha, och hon väljer till stor del själv, den har vi nu lagt undan och ska köpas idag.


A har sovit över hos Farmor och Farfar så det är en aning tomt. Vi ska hämta henne när vi varit på hennes utvecklingssamtal på dagis. Det ska bli intressant för logopeden ska vara med.


Vidare så har jag varit på AF och sedan på en skola där jag ska börja arbetsträna på Tisdag. Det känns bra och det är nära för mig att cykla. Jag ska börja med två timmar i veckan, tisdag till torsdag och ser fram emot det. Arbetsuppgifterna har jag inte så bra koll på ännu men det är sedvanliga kontorsuppgifter. Jag får berätta mer sen när jag vet mer.


Av Loppan - 13 november 2007 12:44


Frukost: Havrefrukost, 1 kopp Te - 3,5 p

Mellanmål: 2 Satsumas

Lunch: 2 Knäckebröd med Leverpastej & Rödbetor - 3 p

Middag: ½ Kebebrulle - 10 p

Kvällsmål: 1 skiva Guldkorn med Leverpastej, 1 glas Lättmjölk - 2,5 p

Vatten: 4 dl

Points Totalt idag: 19 


Totalt mellan 8/10 - 12/11: -3,9 kg

Nästa vägdag (måndagar): 19/11

Första stora delmålet: -5 kg

Av Loppan - 13 november 2007 12:25


Igår blev jag hämtad av bäste vännen sedan 15 år vid halv sju för att köra in till Lund och VESPA, som tydligen ska vara något hippt ställe, men ni vet ju hur jag är, jag blir inte hippare för det....*hihi*.  Maten var god. Jag åt en fullkornspasta med kyckling och krämig paprika sås och M åt pizza med salami och svamp. Jag fick smaka och den var jättegod den också. Drack vatten, viktväktare som jag är. Och vi snackade, och snackade, och snackade. Det var länge sedan vi träffades så vi hade massor att babbla om. Jag var hemma igen vid halvtio. Hoppas nu bara inte det dröjer lika länge tills vi ses nästa gång.


Ovido - Quiz & Flashcards