Direktlänk till inlägg 13 november 2007

Utvecklingssamtal, Shopping & Fika !!

Av Loppan - 13 november 2007 17:44


Idag var jag och P på utvecklingssamtal för A på förskolan. Det fanns bara positivt att säga om henne och vi pratade igenom det som hände under några veckor vad gäller "sexull nyfikenhet" och dom erkände att sedan dom andra pojkarnas föräldrar blandades in så har det lugnat sig väldigt, vilket var skön feedback, vi kände att vi agerat rätt för A skull. Vi pratade om framtida val av skola mm. Det var ett väldigt givande samtal.


Sedan stack P och jag till KappAhl där vi hittade ytterligare två tunikor, och ett linne till A samt vantar till mig. Allt för under 180:-. Ett pris jag gillar. Det är kanon med halva priset på reapriset samt 25% på valfri vara. Men A behöver mer kläder vilket jag tänkte kika på på Torsdag.


På torsdag ska jag shoppa och fika med en väninna från nätet. Det ska bli så skoj och jag längtar. Tänk, första gången för 3 ½ år sedan när jag då pratade och även träffade henne så släppte varken hon eller jag in varandra innanför dom höga murarna man bygger upp. Jag trodde då inte vi hade så mycket gemensamt och kontakten rann ut i sanden. Men nu när vi börjat prata igen och raserat murarna, så har vi en sådan förståelse för varandra. Ibland kan jag inte sätt ord på hur jag mår och känner till många av Er andra, men med några få, ibland bara ett ord, kan jag få henne att förstå precis, exakt hur jag mår och känner. Jag har verkligen hittat några jättebra vänner här på nätet och jag är så glad för Er alla. Jag kan eller kommer inte favorisera någon. Man bygger ju upp olika relationer med olika människor beroende på sina livserfarenheter. Vissa har jag kommit närmre, så är det ju. Jag skulle inte vilja byta ut några av mina nätvänner mot något annat i världen. Ni är guld värda allihop. Ingen nämnd, ingen glömd.


 
 
Trollis m/pojkar

Trollis m/pojkar

13 november 2007 18:23

Man blir så stolt o glad när man får höra fina saker om sina små!
Hoppas ni får trevligt på torsdag *kramar*

http://www.thinki.se

 
tröllkärringa

tröllkärringa

13 november 2007 18:24

Hihi jag vet vem det är...gissade rätt hihi hoppas ni får supermysigt, Hon är en mysig tjej o det är jag övertygad om att du är med!!! Hoppas så att vi kan ses nångång också!!!!

massa kramar

PS kommer in o läser mer sen har maten på spisen

http://thinkerbell.se

 
Ingen bild

Pippi

13 november 2007 18:32

Fint skrivet! Visst är det så att vissa har man en speciell relation till, andra tycker man om men det är ändå en sorts spärr som hindrar. Tror det har med personkemin att göra.

Kram

 
Nettis plättis ;-)

Nettis plättis ;-)

13 november 2007 19:03

Så roligt med A, visst blir man stolt :-)
Ja du har varit inne och läst om L och jag är övertygad om at det nog ät "snuva i höftleden" som det även kallas.. trots att de inte såg ngn vätska på UL. Hon som gjorde UL sa att det var väldigt svårt att få bra bilder på sånna små som L så det ger nog utrymme för "misstag"

Men vi får se hur han är imorgon, är han inte bättre så får vi säkert komma dit igen på fredag skulle jag tro.

Hoppas du får trevligt på torsdag och nu blir ju jag oxå nyfiken vem denna person är *hehe*

KRAM

http://enmammasvardag.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards