Alla inlägg den 19 november 2007

Av Loppan - 19 november 2007 20:45


Vad tycker du om snö ?

Svar: Jag gillar det.


Hur ser en snöflinga ut ?

Svar: Den är vit och den åker som en rutschkana i luften.. (demonstrerar glatt)


Vad gör du ute i snön ?

Svar: Gör snögubbe, kastar snö på varandra och åker pulka.


Brukar du göra snögubbar ?

Svar: Japp !!


Finns det något tråkigt med vinter och snö ?

Svar: Japp, men jag kommer inte ihåg det.. (går iväg och ritar)


Dottern A - 5 år 7 månader - 19 november 2007


Frågorna kommer från Barn Funderar.


Av Loppan - 19 november 2007 12:04


Jag är krasslig och det verkar vara en förkylning på G men det bryter inte ut riktigt. Just nu är det i ett läge när det kan gå tillbaka eller bryta ut, kommande timmarna och natten kommer nog att avgöra. Det är jättetrist eftersom arbetsträningen startar imorgon och jag vill verkligen dit. Jag ska stoppa i mig en massa vitaminer och nyttig mat idag, allt för att kroppen ska orka besegra bacillerna. Någon som har något husmorstips. Funderar på att be P köpa echinagard eller nått liknande med sig hem. Jag har aldrig provat det men det kan ju vara värt det. Behöver åka och byta mina skor samt köpa ett underställ, eller nått liknande nu när jag ska cykla ute i kylan. Kylan ger mig värk och det är inget bra sätt att börja dagen på. Så jag måste absolut krya på mig. Ska göra det nu !!

Ovido - Quiz & Flashcards