Alla inlägg den 9 november 2007

Av Loppan - 9 november 2007 22:36


Ja, så kan det gå. Christoffer föll idag för hans röst inte kunde leverera det den är kapabel till, som det verkar pga sjukdom vilket är jättetrist. Jag hade det på känn för hans röst nådde inte fram alls i TV-rutan idag men den är ju helt underbar vilket man fått erfara sedan innan. Jag tror och hoppas att vi kommer få se och höra mycket mer av Kristoffer. Kul med Idol, fem ska nu bli fyra.


Satt och msn:ade med min väninna Nettan som tycker helt olika än mig i vem som borde vinna och åka ut.. när hon skrev Yes!.. så skrev jag Nej!.. sedan skrattade vi gott.. Det bästa som finns är vänner som accepterar varandras olikheter och till och med kan uppskatta dom.. Stor kram till dig Nettan.


Av Loppan - 9 november 2007 21:18


Oj, vad det svänger i Idol, då menar jag inte discotemat utan hur deltagarna är från gång till gång och mina egna och makens åsikter om dom och om juryns kommentarer. Så här tycker jag med risk för att göra någon upprörd, men jag respekterar givetvis alla andras åsikter även om dom är helt olika än mina, alla har vi ju olika tycke och smak...  =)


Christoffer - Jag tyckte han försvann idag och det är synd för det har hittills varit makens favorit och jag har själv tyckt att han varit grym, men inte idag. Synd om det beror på att han är/varit sjuk och att rösten inte är på topp. Kan hänga löst.


Amanda - Var från början en stor favorit som sedan tappade allt och som vi tyckte var fullständigt överraklamerad utav juryn. Hämtade upp sig igen förra uppträdandet och detta. Glänste idag och bör inte åka ut.


Andreas - Får ofta onödigt hård kritik från juryn. Gör alltid bra framträdande. Själv tror jag att dom är rädda för att han inte är den idoltypen dom söker. Är sig själv till 100% och har en grym röst. Kan hänga löst pga juryn, borde få vara kvar.


Mattias - Jag tycker alltid han gör bra framträdande men har då och då levererat falska toner, men det är ju även en del av dom andra artisterna men han får oftare kritik för det. Tycker han är idol-potensial men så är jag svag för pojkband och han är ju typiskt en sådan. Kan tyvärr hänga löst.


Daniel - Totalt överskattad och jag kan inte med hans Di Leva-manéer. Inte min stil även om jag då och då tycker att han sjunger bra. Förstår inte hans favoritskap och dagens framförande var absolut inte disco. Jag gillade det inte alls. Bör sitta löst.


Marie - Gör bra ifrån sig varje vecka. Framträdandena varierar i kvalitet men att hon har en grymt bra sångröst är det ingen tvekan om. Hon vill verkligen detta, hon har all potensial att gå långt och bli en stjärna. I vilken genre är jag dock osäker på. Bör sitta säkert.


Vem åker ut idag då. Jag tror att Mattias eller Andreas åker ut men jag hoppas att Daniel får lämna Idol.

Av Loppan - 9 november 2007 19:04


Jag har stortvättat. Fast det är nästan en underdrift, kanske super, mega stortvättat. 21 maskiner har jag kört och så har jag vikt i princip allt själv också. Gissa om jag är trött och har ont i ryggen. P har varit iväg och kunde inte hjälpa mig förrän jag nästan var klar. A hjälpte mig lite, men mycket av det fick jag vika om, det är inte lätt att vika tvätt när man bara är 5½ år men hon försöker och vill väl i alla fall min lilla älskade Loppa.


Vi har ätit Tacos till middag, det har blivit en vana att ha det varje helg men så är ett bra viktväktarmål med mycket mat för lite points, och så  är det ju så gott. På tal om points så skulle det ju inte handlas godis idag men det hade P glömt så troligtvis slinker det ner en eller två bitar under kvällen. Jaja, han hade tom köpt ett mörkt kexchoklad för min skull.. Tack älskling !! Nä, nu väntar disk och att vika det som är kvar i torkskåpen. Sen är det ju Idol... och Ryggläge !!

Av Loppan - 9 november 2007 12:30


Med risk för upprepning så är jag sååå trött. Jag har sovit jättedåligt inatt, är inne i en period då jag grubblar över en del saker som sker i livet just nu. Jag hoppas det går över snart för det tar verkligen på krafterna. Jag har sovit jättedåligt och har ont i princip över allt... men nu ska jag inte gnälla, det kunde alltid varit värre !!


A är hemma idag också och hemma hos Farmor och Farfar en stund. Själv är jag igång med tvättningen som lär ta hela dagen. Jag ska röja här också och hoppas på att P kan hjälpa till med dammsugning, vikning av tvätten och lite sånt, vilket han snällt brukar göra. Jag kan tycka det är ganska mysigt att stå i tvättstugan och vika tvätt och småprata, det blir inte lika tråkigt och enformigt då, och när A sätter den sidan till så brukar även hon hjälpa till. Jag mår bra när jag kan stanna upp och ta till vara på dom små sakerna.


Av Loppan - 9 november 2007 11:13


Frukost: Havrefrukost, 1 kopp Te - 3,5 p

Mellanmål: 2 Satsumas

Lunch: Tomat, Gurka, Paprika, Fetaost, Keso - 1 p

Mellanmål: 2 Satsumas

Middag: Tacos i Tortillabröd - 8 p

Kvällsmål: 1 Mörkt Kexchoklad - 6 p

Övrigt: Smågodis - 5 p

Vatten: 1 l

Points Totalt idag: 23,5 (använde mina sparade 3,5 p)


Totalt mellan 8/10 - 5/11: - 2,8

Nästa vägdag (måndagar): 12/11

Första stora målet: -5 kg till den 19/11


Idag blir det tacos till middag, supergott som alltid och mycket mat ur pointssynpunkt. Jag har tänkt att vi inte ska något godis till lill-loppan denna helgen. Eftersom hon varit hemma två dagar så har hon inte så jättebra koll på att det är fredag idag, möjligen får hon något litet imorgon, men egentligen bara om hon frågar efter det. Är det fel, måste barn äta godis varje lördag ? Vi vuxna ska ju inte det och gör man det till en rutin för barnen så kommer som fortsätta med det som vuxna. Det är bara en tanke och jag får se om det förblir en tanke eller inte. Ibland är det lätt att tycka och tänka men inte att utföra... *s*


(Och det blev som ni ser godis för P hade glömt att han inte skulle köpa, bättre lycka nästa gång.. eller hur !!)


Ovido - Quiz & Flashcards