Alla inlägg den 25 november 2007

Av Loppan - 25 november 2007 20:39


Nu har vi bakat och det är första och sista gången jag bakar den sortens kaka. Det tog hur lång tid som helst och var väldigt omständig inget gick min väg. A gillade den inte ens. Jag tyckte väl den var god, men väldigt söt.


Frysen är avfrostad och kylen är städad. Känns jätteskönt. Vi har fått upp två tavlor över köpmansdisken i vardagsrummet samt dammsugat och annat småplock. Blev väl inte gjort så mycket idag som jag önskar, eller det är inte helt sant. Det blev mycket gjort men inte som syns direkt.


Imorgon har jag telefontid med min läkare. Vi har beslutat att A ska vara hemma. Hon har ingen aptit och allmäntillståndet är inte vad det borde vara. Hon är trött och inte alls så pigg som hon brukar vara. Kan det vara så att hon inte till fullo återhämtat sig eller börjar hon också bli förkyld ? Oavsett så stannar hon hemma en dag till. Det skadar ju inte. Vi ska iväg med Mamma hela dagen. Inte på något ansträngande, det är mer ansträngande för henne att gå på dagis. Vi ska till kyrkogården, IKEA och Toys´R Us.


Nä, nu ska vi äta en kaka, dricka te och se film.


Av Loppan - 25 november 2007 13:44


Regnet det bara öser ner, men det har sin charm det också. Igår när A somnat stängde vi av Tv:n, gjorde oss vars en kopp te respektive capuccino, satte på musik, tände ljus, tog fram kortleken och spelade sedan kort till ljusens fladdrande och smattrandet på fönsterbläcket. Det är vad vi tycker är en myskväll.


Idag är det återigen städning på schemat. Jag ska frosta av frysen och rengöra kylen. Det är snart dags för storhandel och dessutom ska ju snart julmaten få plats.


Förkyld har jag ju gått och blivit efter min halsinfektion. Jag nyser, snyter mig och snörvlar men hellre det än ont i halsen. Som det ser ut nu så går jag och arbetstränar på tisdag, jag ska ringa dit imorgon och påpeka att jag är förkyld så dom tycker det är okej. Dom kanske inte vill bli smittade men jag tror inte det ska vara några problem.


A har kräkt igen men jag tror och hoppas att det var för att hon skulle stå på händer precis efter hon ätit risi-frutti. Det var bara väldigt lite och hon är pigg, kry och feberfri för övrigt. Jag tror inte hon är magsjuk ännu.


Vi ska baka strax på A begäran. Chokladjitterbug - ett recept jag hittade som verkade enkelt att göra och enda ingrediensen vi behövde köpa var ägg. Återkommer med hur det smakar.


Ovido - Quiz & Flashcards