Alla inlägg den 7 november 2007

Av Loppan - 7 november 2007 17:59


Nu har vi kommit hem från Johans kalas. Presenterna var perfekta. Hatten och slipsen åkte på på en gång. Han hade den på i princip hela tiden, förutom när han duschade. Han sa att han tyckte det var så bra att vi kom tidigare så han kunde få så fina presenter redan då. Inte ofta har vi gett bort något som varit så uppskattat och det var jätteskoj att se hur vi prickat så rätt. Av min Mamma fick han en kavaj så han var så snygg så. Jag skulle ta bild på honom när det var dags att ladda batteriet.. *fnyser*. Hans Mamma kanske tar en bild hon kan skicka till oss.. *blink*. Vi var där före resten av gästerna vilket var jätteskönt. Vi kunde prata i lugn och ro, barnen kunde leka och prata med varandra på en behaglig nivå. Dom lekte så fint ihopa och A klappade kaninen jättemycket. Lite tjat om en kanin har det varit men inte så mycket som jag befarade... *peppar peppar*.. På vägen hem for vi inom Burger King... mums så gott det var. Undrar bara hur många points det blev.


För övrigt mår jag inte nått vidare. Senaste dygnet har varit jättejobbigt men det är inget jag vill prata om men jag lär nog inte finnas online på msn eller ha lust att besöka andra sidor idag. Jag ska bara ägna mig åt familjen.


Av Loppan - 7 november 2007 12:22


Idag har vi, jag och P varit gifta i 4 månader. Tiden har gått så otroligt snabb sen dess. Samtidigt känns det väldigt dimmigt och drömlikt men jag har ju en ring på fingret som påminner mig att det inte bara är en dröm. Det var verkligen en av dom bästa dagarna i mitt liv. Den bästa var dock när jag fick A och alla dagarna jag spenderat med henne är minst lika bra. Inget går upp emot det. Åhhh så sentimental jag blev.. Jag älskar mina älsklingar så högt att det inte går att sätta ord på det.


Pratade precis med bäste vännen min och eventuellt ska vi ses imorgon. Bäste vännen skämmer bort mig med restaurangbesök men så får jag också stå ut med att lyssna på alla bekymmer.. *s*.. Nej, skämt och sido. Jag lyssnar gärna, det är vad bästa vänner är till för, att jag sedan blir bortskämd till på köpet, det kan jag ta. Jag föreslog typ Grafitti Café eller en fika men jag tror inte det blir så. Vi får se. Trevligt ska det bli i alla fall att komma bort några timmar hemifrån och jag ska försöka att äta så nyttigt jag bara kan. Blir det inte av imorgon (beror på hur mycket vännen har att göra på jobbet) så blir det nästa vecka, vi får se.


Av Loppan - 7 november 2007 11:24


Idag fyller min brorson och gudson Johan 8 år. Det ska såklart firas och vi har köpt något han önskat sig, nämligen en jättecool svart hatt. Till den hittade jag en grå slips med svarta dödskallar på i samma tyg som inne i hatten. Mamma har köpt en kavaj till honom, som han också önskat sig. 8 år och så modemedveten.... *s*. A ser som vanligt fram emot kalaset och att leka med kusinerna.

Jag däremot fasar inför att A nu kommer börja tjata ännu mer än vad hon redan gör om att ha ett husdjur eftersom hennes kusin Julia har fått en. Förhoppningsvis kan jag prata bort det med att det är snart jul och innan dess kan vi ju inte skaffa en kanin för snart ska hon få så många julklappar eller nått. Ibland nöjer hon sig med ett nej, ibland är hon för smart för att gå på mina förklaringar, som egentligen bara är mina undanflykter och försök att komma ur ett svårt läge. Kanske ger hon sig om jag talar om för henne att hon i så fall först måste gå till doktorn och ta blodprov för att kolla hennes allergi igen ?! Nu är det ju inte den sortens allergi som syns på blodprov som hon har utan hon fick böjveckseksem av katter och behöver inte reagera på annat pälsdjur alls, men det är ju en chansning. Jag är inte säker på att jag är beredd att ta den. Sedan vet jag vem som får byta i buren och sånt. Många saker som talar emot alltså men hjärtat lyder inte alltid hjärnan. Tja, vi får se hur det går. Jag måste sätta fart här så jag inte behöver stressa.


Av Loppan - 7 november 2007 10:31


Frukost: Havrefrukost, 1 kopp Te - 3,5 p

Mellanmål: 2 Satsumas

Lunch: 1 Korv med Bröd och tillbehör - 8,5 p

Mellanmål: 1 bit Gurka

Middag: Burger King Wopper Jr - 8 p

Kvällsmål: 2 satsumas

Vatten: 5 dl

Points Totalt idag: 20


Totalt mellan 8/10 - 5/11: - 2,8

Första stora målet: -5 kg till den 19/11


Jag gör om upplägget lite så det inte är så mkt för mig att uppdatera hela tiden. Jag går på halvfart här nu. Känns bra i alla fall. Ska jobba bort pluset som blev förra veckan.. *aja baja*, inte mer sånt nu.


Ovido - Quiz & Flashcards