Direktlänk till inlägg 5 november 2007

Stöldförsök...

Av Loppan - 5 november 2007 19:11


Stöldförsök i vårt förråd och det värsta var att jag och A kom precis och skrämde iväg dom. Det är drygt ett halvår sedan vi hade inbrott och vi hade precis börjat känna oss trygga igen. Vi kastar grejer på tippen och gick fram o tillbaka mellan huset och bil och släp, typ 80 m men där bilen står är inte synligt från huset. Jag och A var snabbt först tillbaka och jag gick och sjöng för A... "I allt som rör sig, lyser eller låter, finns ett batteri som ska lämnas åter". Det var nog var tursamt för vi varnade den/dom och precis när vi kom runt hörnan slängdes förrådsdörren upp emot oss samt att något kom flygandes emot oss och jag hann, i samma stund som jag skyddande vände mig emot A och sprang med henne mot hållet vi kom ifrån, i ögonvrån se att någon sprang över gräsmattan mot grannen och jag hörde hur som slängde sig över staketet och vidare.


När A var i säkerhet gick jag sakta tillbaka och såg då att det som kommit flygande var min luktärtsranka som står med en träspalje i en stor kruka, denna var nästan uppryckt men inte helt vilket var tur så vi inte fick den över oss. Strax efter kom P och han kollade området men vi såg såklart inget. Dom hann heller inte ta något, det finns inget i vårt förråd som dom vill ha heller för den delen. A var rädd och ledsen så hon och jag gick in medans P tog det sista som var kvar och sen körde iväg till tippen. A mår lite bättre nu och tittar på TV men vi är båda två väldigt chockade.


P är nog snart tillbaka. Hoppas det för nu sitter jag o tittar ut genom fönstret hela tiden, undrar om det står någon ute i mörkret. Läskigt. Grannen erbjöd sig att komma hit tills P kom hem.. Jättesnällt !! Vi har så goa grannar här.


 
 
Sussie

Sussie

5 november 2007 19:26

Nämen...fyyy, vad läskigt!
Tur att ni inte fick krukan på er och tur att inget värdefullt fanns att ta...
Hoppas P kommer snart! =)
Kraaaaaaaaaaam

http://www.sussetuss.com

 
Malin

Malin

5 november 2007 20:09

Nämen, gumman!!! Inte nu igen?! Fy så otäckt, förstår att ni ändå är skakade!!
Vilken tur att dom inte tog något för er denna gången!

*kramar om*

http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Malin_Skruttan

 
Ingen bild

Nettis plättis ;-)

5 november 2007 20:10

Vilken j*vla tjuvjäkel, vilken tur att ni inte kom till skada! KrAm

 
BeaTris

BeaTris

5 november 2007 21:18

Fy f*n rent ut sagt, förstår att det känns obehagligt. Skönt att ni båda två hann undan. Hoppas ni kan sova lugnt inatt.

*Kram*

http://beatris.bloggagratis.se

 
Anna Å

Anna Å

5 november 2007 21:29

Fy farao va otäckt!!! Förstår att ni är rädda.

Kraaaaam

http://www.imloved,com

 
M

M

6 november 2007 07:15

FY vad hemskt.....vilken tur att ni inte kom till skada...... nu får ju polisen göra ngt. Ni har ju haft mycket problem i området...... Kan de inte patrulera lite då o då.....??..... Många kramar M

http://mayyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M

6 november 2007 13:19

Arg jag blir, tur ni inte blev skadade. /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards