Direktlänk till inlägg 11 november 2007

Mumsat & Firat

Av Loppan - 11 november 2007 23:06


Det blev en bra Fars Dag. Jag tror P är nöjd och jag ringde min pappa. Vi firar det inte direkt så det räcker gott och väl för honom. Det är ganska överreklamerat om man tänker efter och egentligen inget som borde behövas, men det är som det är.


Det blev ändring i middagsplanerna då vi hade så mycket restmat från både fredag och lördag, så P åt Tacos och A och jag åt Kyckling Enchiladas. Jättegott så sparar vi biffarna till en annan dag. Vi hade dessutom halva Almondy Cheesecaken kvar så den slank också ner. Bara en liten bit till mig så jag håller mig inom dagens points vilket jag klarade med bravur. Nu har jag vägdag imorgon och hoppas på ett litet minus, men vi får se. Efter förra helgen gick det åt pipsvängen och även om jag hållt mig till mina points så har jag inte varit jättenyttig. Lär mig ännu hur detta funkar bäst för mig så det kan bli ytterligare en läxa men jag hoppas det inte.


För övrigt har jag städat och fixat en del här idag. A sommarkläder har kommit undan och jag har rensat hennes lådor efter för små kläder som ska hamna på Tradera under veckan är det tänkt. Det nya bordet i vardagsrummet har kommit upp och det andra ska ut i förrådet, samt det vanliga med in och ur diskmaskinen, plockat, ja en massa småfix som behövdes. Det värsta är att det finns massor kvar. Jag förstår inte varför det aldrig tar slut. Men nu har vi i alla fall fått en ny garderob av svärföräldrarna som säker kommer svälja en hel del. Jag har ju problem med förvaringsmöjligheter. Tyvärr är det inte så enkelt att bara sätta upp garderoben för dom två fasta måste flyttas vilket kommer innebära en hel del jobb för P så vi får se när det blir. Snart hoppas jag men jag vill ju inte tjata på honom... =)

 
 
Filura

Filura

11 november 2007 23:29

Jag tycker oxå fars dag är alldeles för överreklamerad. Du har vart sååå duktig idag och städat och mojsat, jag själv har mest latat mig idag.. Almondy, det är sååå gott.. deras cheescake är farlig, och deras daimtårta då.. HJÄLP.

kramar

http://hem.passagen.se/familjenw

 
Ingen bild

Pippi

12 november 2007 08:17

Vi firade S ung. som ni firade P, det är ingen födelsedag det handlar om.

Min V har snart inga byxor som passar honom, han växer så det knakar för stunden. Tur han fyller år snart så han kan få lite kläder som passar *ler*

Kram

 
Nettis plättis ;-)

Nettis plättis ;-)

12 november 2007 08:36

Ja jag är oxå emot farsdag eg, men mina barn ska få fira sin pappa ändå. Själv firar jag inte min pappa (han har själv avstått) ett grattis på telefonen är det som gäller.

Ja den här bantningen ja... Ja jag synda ju som en gris i helgen men lyckades ändå hamna på - 0,3... fast hade jag inte syndat så hade det nog varit -0,6 typ... Jaja bara att ta nya tag och se om jag lcyckas bättre denna veckan. :-)
Och du jag skulle påminna dig om en sak... Och det gör jag nu! ;-)

Själv ska vi till läkaren med Linus magen idag, jag vet inte om jag har berättat det...men gör det annars sen på MSN

KRAMEN

http://enmammasvardag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M

12 november 2007 18:17

Tjat hjälper ofta inte.
=) /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards