Direktlänk till inlägg 12 november 2007

Jag = Inspirationskälla !?!?!

Av Loppan - 12 november 2007 12:35


Idag var jag på vårdcentralen för att ta ett prov. Då sprang jag på min sjukgymnast H som knappt kände igen mig, men jag har ju klippt mig. Han såg att jag gått ner dom där nästan 4 kilona nu på senaste. Han berömde mig såklart som vanligt. När jag var och tog provet så knackade det på dörren och det var H som undrade om jag kunde komma bort till honom när jag var klar, vilket jag gjorde.


När jag kom bort till sjukgymnastiken stor H där med en tjej som han presenterade för mig. Hon hade lite frågor som hon undrade om jag ville/kunde besvara och det gjorde jag gärna. Så vi gick in och satte oss i ett rum, bara hon och jag. Denna tjej är ungefär där jag var för 2 år sedan, hon har kommit igång precis som jag hade gjort då. Hon frågade hur mycket jag gått ner osv. Det visade sig att hon är lika gammal som jag och hon har precis samma känslor som jag då hade, känslor och tankar man bara kan förstå om man själv vägt en bit över 100 kilo. Vi bytte nummer för jag kämpar ju ännu med vikten. Har visserligen inte så långt kvar till målsnöret som hon men det är ju inte hur långt man har som räknas, utan gemenskapen i kampen. Vi bytte nummer och när vi gick ut stötte vi ihop med H igen. Han tycker jag är en stor inspirationskälla och jag har kommit dit jag ville komma när jag började hos honom. Då berättade han för mig om en kille som kämpat med sin vikt men idag, när han har viktgrupper är det mig han berättar om. Förstår ni hur stort det känns. Jag är så lycklig !!

 
 
Filura

Filura

12 november 2007 13:05

Åååååååh, nämen, det där var ju superstort. Förstår att du är lycklig, du ska vara stolt som en tupp, eller höna, för du är ju tjej, hihi. Wow, att få det erkännadet är ju fantastiskt. Nu växte du några centimeter va? Hihi.

Kraaaaaaaaaaaaaaamar

http://hem.passagen.se/familjenw

 
tröllkärringa

tröllkärringa

12 november 2007 13:18

Så underbart tjejen!!!!! Då blir man glad!

Du är en inspirationskälla för mig med!!!!

jag hade minskat idag igen..nära mitt mål nu men ändå en bit kvar...står om det i bloggen

kramar o grattis får jag ju säga också hihi

http://thinkerbell.se

 
Anna Å

Anna Å

12 november 2007 13:27

Måste kännas jätte härligt!!! Så glad jag blir för din skull :)

Bra kämpat tjejen!!!

Kraaaaaam

http://www.imloved.se

 
Nettis plättis ;-)

Nettis plättis ;-)

12 november 2007 14:12

Så roligt! Det måste kännas jätte roligt!!

Bra kämpat!!

Kramen

http://enmammasvardag.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

12 november 2007 17:37

Hej vännen!
Har inte orkat uppa sidan efter att jag kommit hem från sjukhuset. Jag låg ju inne 1½ vecka så mysa med barnen har varit det största intresset sen jag kom hem =) Menjag kommer lägga ut om operationen där snart. Jag har nästan skrivit klart det =)

Kramis

http://koddan.blogsome.com

 
BeaTris

BeaTris

12 november 2007 17:45

Så kul!
Klart du ska vara stolt, det är ingen lätt prestation du genomfört.

*Kraaam*

http://beatris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M

12 november 2007 18:19

Verkligen roligt! /M

 
Trulsan

Trulsan

12 november 2007 18:50

Vad härligt!!! Vilken feedback. Sträck på dig!

Kram

http://trulsan.wordpress.com

 
Trollis m/pojkar

Trollis m/pojkar

12 november 2007 22:54

Såg inne hos Pippi att ni kanske ska ses på torsdag?! Så coooolt. Hoppas ni får trevligt *stor kram från mig*

http://www.thinki.se

 
Ingen bild

Pippi

13 november 2007 08:41

Kul för dig!

Skulle vi ses på torsdag, kan du maila mig?
Kram

 
Trollis m/pojkar

Trollis m/pojkar

13 november 2007 11:21

Inne med en tisdagskraaaam!

http://www.thinki.se

 
Nettan

Nettan

13 november 2007 12:10

Och jag som hade skrivit ett sånt långt inlägg igårkväll och så dog mitt trådlösa nätverk till den bärbara *grrrr*.

Men du är verkligen en inspirationskälla Anna och det ska bli så himla kul att träffa dig och A i januari, LÄNGTAR!!!!

Kramisar

http://skorpan.bloggagratis.se

 
Catti

Catti

14 november 2007 23:55

Åh så KUL att få höra sådant! :)

http://www.catti.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards