Direktlänk till inlägg 16 november 2007

A Hos Tandis

Av Loppan - 16 november 2007 16:14


Då var det dags för lilla A att gå till tandis igen. Tredje gången gillt. A ville ha ett kaningosedjur med sig vilket hon fick, allt för att det skulle gå vägen. Mamma som sovit här följde också med. Vi kom dit och A hoppade upp i mitt knä. Tandläkaren pratade med A, frågade hur det var osv, och så långt gick det bra. Sen ville han ju då titta i hennes mun och bad henne öppna den... *tumvirvel*.. vilket hon gjorde. Han fick göra det han skulle göra och vips så var vi klara till A stora förvåning och glädje. Det gick väldigt fort nämligen och gjorde ju inte alls ont. Hon fick ett klistermärke samt en ring som belöning. Sedan köpte jag nya borsthuvuden till hennes elektroniska tandborste med prinsessor på som A blev jätteglad för.


Vi åkte sedan vidare till ett köpcentra där vi kolla lite på rean och A hittade själv en tröja som hon ville ha. Den var ljusrosa med mörkrosa och några silvriga hjärtan på. Den kostade 35:-. Sedan åt vi och det blev nudlar med stekt kyckling och wokade grönsaker.. *gott*. Vi gick vidare till BR och då komm A på att jag för länge sedan när vi skulle till tandläkaren sagt att om hon gapade skulle hon få Barbiekläder. Då hade jag glömt bort att jag redan köpt tandborstarna till henne och köpte efter många om och men ett paket Barbiekläder till henne. Hon blev så himla glad. Hon fick även en liten Shelly Snövitprinsessa av sin Mormor som hon också blev jätteglad för. En lyckad dag för lilla A med andra ord och snart ska hon hem och sova hos Farmor och Farfar, vilket hon själv bestämt att hon vill.


Jag skulle ju byta min skor som gick sönder igår på Skopunkten och det går ju alltid utan kvitto för det hade jag inte hunnit leta fram. Men dom hade inte samma sko hemma och nu var den prissänkt 100:-. Då får jag inte sko för samma värde så det är bara att leta fram kvittot. Jag sparar alla kvitton men det blir rätt många kvitton så det är en del att leta igenom.


Jag är jättetrött på att banta idag så det lär bli en frosserikväll med godis till idol. Vet inte varför jag känner så här men nu är det så.. Är väl något jag behöver nu eller bara en vädligt dålig ursäkt. Mest troligt det senare. *s*


Ha en trevlig helg friends !!




 
 
Kathrin

Kathrin

16 november 2007 17:22

Duktiga A, och vilka belöningar hon fick. Kan tänka mig att hon är nöjd med dagen :))

Hoppas att du hittar skokvittot! Och du, unna dig en gottekväll - du kämpar ju på så himla duktigt att en kväll är ingenting!
Ha en bra helg!
KRAM

http://tinalill.blogsome.com

 
Evendim

Evendim

16 november 2007 17:55

Duktig tjej! =) Jag har varit med Wille två ggr! Första ggn gick det inte alls... Andra ggn nu efter sommaren fick han sitta kvar i sin vagn medan sköterskan kikade i munnen osv =) Nästa gång tror jag det kommer gå bättre! Jag har tagit med W de senaste gångerna som jag varit där med Jeppe (han har ju tandställning och går på koll ganska ofta) för att han ska se att det inte är farligt! =)

Ha en mysig fredagkväll med Idol och godsaker och allt! *hihi*

Kramkram

http://evendim.se

 
Malin

Malin

16 november 2007 19:51

Hej gumman! Vad duktig A var hos tandläkaren idag! Självklart skulle hon komma på Barbiekläderna, det gör dom alltid, för eller senare *s*
Här är det tungt just nu... Känner att jag inte hinner med mitt liv och imorse glömde jag t.o.m att väga mig! *hmmmm* Inte bra detta...

Peppkramar Malin

http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Malin_Skruttan

 
Weronica

Weronica

16 november 2007 19:54

Vad skönt att det gick bra hos tandis den här gången!Isaac var likadan de första gångerna, men nu går det jättebra.


Ha det riktigt mysigr framför tv:n ikväll ;-)

Kraaaam

http://www.werali.se

 
Anna Å

Anna Å

16 november 2007 20:33

Man får ha såna kvällar ibland ;) Ska oxå ha en sån kväll ikväll.

Kraaam

http://www.imloved.se

 
Trulsan

Trulsan

16 november 2007 22:13

Lillsonen har på två tandläkarbesök helvägrat båda gångerna... Hållt för munnen också för säkerhets skull *s* Tredje gånegn gillt nästa år kanske?

Varför får förresten inte jag någon belöning av tandläkaren, tycker inte heller om det. Ett par skor nästa gång kanske? *smil*

Ja, vad som händer där i januari har jag ingen koll på men är vi hemma vore det skoj!

KRAM

http://trulsan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards