Direktlänk till inlägg 8 november 2007

Lustigt Lika & Så Långt Ifrån !!

Av Loppan - 8 november 2007 15:13


Idag fick jag ett telefonsamtal från en tjej på Tradera. Ett paket, eller närmre bestämt fyra paket jag skickat, samma period har inte kommit fram och jag har varit i kontakt med posten som inte har någon förklaring mer än att vi ska avvakta osv och det var det samtalet handlade om... till en början.


Det visade sig att vi var nästan spökligt lika på så många olika punkter, jag tror inte vi var oense om något vi pratade om och vi pratade länge. Något hum om tiden fick jag inte så direkt men någonstans mellan 40 - 60 minuter. Hon har fibro precis som jag, vi pratade om övervikt, om barn och barnuppfostran, snö, dialekter.. ja, om en hel massa. Ett väldigt trevlig samtal med andra ord, förutom just då att paketet inte kommit fram vilket är skandal. Det har nämligen gått över en månad !! Skulle kunna bjudit över henne på en fika för att snacka vidare om det inte vore för att hon bor i Norrland och jag i Skåne !! Jaja, jag sa att hon var välkommen att ringa när hon ville för att prata vidare om allt mellan himmel och jord.


Vänner är en gåva man ger sig själv och man vet aldrig när dom dyker upp, ibland när man minst anar det. Kanske är det en vänskap, eller så rinner det ut i sanden, vi får se men det var himla skoj i alla fall.


 
 
Anna Å

Anna Å

8 november 2007 16:38

Känner igen det där! :) (Med att det visar sig att man är så lika på så många punkter.)
Visst är det härligt :)

Kraaaam

http://www.imloved.se

 
Ingen bild

M

8 november 2007 17:39

Roligt! /M

 
Nettan

Nettan

8 november 2007 22:15

Hej! Tack så mycket!!! Bordet kostade 2195:- stolarna 395 kr st och svarta överdragen 50 kr st. Orginal är vita men det är INGEN hit för oss här hemma.... Jag är såååå himla nöjd och glad :) Känns så himla skönt att äntligen fått nya möbler i köket, de andra var ca 7-8 år och köpta på Jysk så de var helt fallfärdiga nu....

Kraaaam

http://www.blogtown.se/blog.php?id=nettiz70

 
Ingen bild

Pippi

9 november 2007 07:39

Läskigt att det blir så ibland ;)

Kram

 
Evendim

Evendim

9 november 2007 11:23

Kul =) Ja, ibland när man möter personer klaffar det direkt! Som med mig och en klasskamrat! Vi träffades redan första dagen på uppropet och det visade sig att vi är sååå lika på flera plan; livet i allmänhet, barnen (you know the problems), familjen, kärleken och allt! *hihi* Det är kul i alla fallför man vet att när man berättar något för henne så förstår hon precis vad jag menar och vice versa! =)

Ha en skön fredag!! Kramkram

http://evendim.se

 
Weronica

Weronica

9 november 2007 11:57

Vad underbart! Ibland hittar man vänner på det mest konstigaste sätt. Ta vara på det!

Har själv funnit en mycket god vän på ett oväntat sätt :)


Kraaaam

http://www.werali.se

 
Kathrin

Kathrin

9 november 2007 13:14

Kul när man finner varandra så där direkt! :)

http://tinalill.blogsome.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards