Alla inlägg under oktober 2007

Av Loppan - 14 oktober 2007 12:31


Dagens förändring: +/- 0 kg

Totalt sedan 8/10: -1,9 kg (supernöjd)


Frukost: Lätt A-fil, musli, 2 knäckebröd med gurka, te

Lunch: 2 knäckebröd med tomat

Mellanmål: 1 äpple, te

Middag: Wokade grönsaker och nudlar

Mellanmål: Äpplebitar från McDonalds

Kvällsmål: Havregrynsgröt med lite socker och lättmjölk


Vatten: 1 l


Delmål: 1 kg /vecka (ser ju bra ut, missköter jag mig inte är veckans mål uppnått)

Första stora målet: -5 kg till den 11/11

Av Loppan - 13 oktober 2007 15:16


Nytt om kattungarna är att jag har ringt/mailat alla tänkbara katthem, men alla har fullt eller har inte möjlighet att ta så små kattungar. Hon på kommunen var sjuk torsdag och fredag så henne ska jag ringa igen på måndag. Så igår la jag ut en annons och fyra har svarat varav tre verkar jätteseriösa.. *hoppas*. Den ena tjejen skulle ringa tillbaka om en stund, den andra tjejen skulle jag ringa upp för hon bor uppåt landet men eventuellt kan en väninna köra upp dom till Ullared på måndag.. Åhhh som jag hoppas att det löser sig.


Vi är jätteförkylda hela familjen. P är visserligen på väg att tillfriskna, A hostar och jag är förkyld i hela skallen och har huvudvärk.


Jag har förresten haft jättestrul med kommentarer för först fick jag inga som några vänner sa att dom skickade.. Nu har det kommit igång igen så välkomna att skiva igen.... Själv ska jag slöa lite mer framför Tv:n !!

Av Loppan - 13 oktober 2007 10:26


Dagens förändring: - 0,5 kg

Totalt sedan 8/10: -1,9 kg (supernöjd)


Frukost: Lätt A-fil, 1 knäckebröd, 1 banan

Lunch: knappt 1 fullkornsbulle med smör, 1 kopp te

Mellanmål: 1 äpple, Lätt A-fil, musli

Middag: Lövbiff, potatismos, rödbetor, rotfrukter

Kvällsmål: 7-8 Ferarri-bilar ... *favoriterna*


Vatten: 1,2 l

Delmål: 1 kg /vecka (ser ju bra ut, missköter jag mig inte är veckans mål uppnått)

Första stora målet: -5 kg till den 11/11


Hela familjen är bombförkylda så idag kommer bli en lugn hemma dag med försök till lugn och ro och för att vila upp oss..

Av Loppan - 12 oktober 2007 10:25


Idag vaknade A och jag tidigt. Redan kl 6 väckte hon mig och undrade var katterna var men jag fick henne att ligga kvar, vi småslumrade lite till och från ett tag men A kunde inte somna om. Halv åtta gick vi upp och fixade iordning mat till fyra hungriga kattungar. Först blev om kissade och sen fick A hjälpa mig att mata dom. Det är lite klurigt att få dom att ta flaskan men sen går det bra. En av dom äter bara ur spruta och kan inte ta flaskan. Sprutan är lättare att få dom att ta men jag föredrar flaskan eftersom jag det är snällare mot armarna och värken. A var jätteduktig och så stolt över sin prestation. Det är skönt att få lite avlastning.




Hoppas nu bara att det inte börjar klia allt för mycket mer på A innan jag hittar någon som kan ta antingen två eller alla. Jag har smort henne två gånger redan men kan inte hindra henne från att hålla i dom, det vore elakt, hon älskar ju dom. Hon sa idag att hon vill behålla en men det går ju inte. Hon kommer säkert bli jätteledsen men det finns ingen annan utväg.


A är förresten på fest på förskolan så givetvis ville hon ha klänning på sig idag.. Gullunge !! Förskolan firar 23 år och det skulle vara en massa skoj. Vi får se vad hon har att berätta när hon kommer hem.

Av Loppan - 12 oktober 2007 09:07


Förändring: +/- 0 kg

Totalt: -1,4 kg (jättenöjd)


Frukost: Lätt A-fil, musli, 1 banan, 1 kopp te

Lunch: 1 bulle med smör, 1 kopp te

Mellanmål: 1 äpple

Middag: Lövbiff, potatismos, sås och rotfrukter.

Kvällsmål: Godis ?!?!...


Vatten:  Drygt 2 l


Delmål: 1 kg /vecka (ser ju bra ut, missköter jag mig inte är veckans mål uppnått)

Första stora målet: -5 kg till den 11/11

Av Loppan - 11 oktober 2007 13:23


Ja, vi har ju då blivit med kattungar som är ca 3 v gamla. Dom äter fint och är så gosiga. Dom spinner när dom matas och när dom bli kissade. Ja, vi får kissa dom.. *s*. Det är lite kul och mysigt och A tycker det är så härligt. Hon ville ha med dom till förskolan idag och jag var tvungen att försäkra henne om att dom skulle vara kvar när hon kom hem. Eventuellt ska en väninna ta hand om två eller alla fyra, hon ska bara prata med mannen i huset först, så får vi se. Vi har döpt dom som hastigast och namnen blev Bodil, Berit, Bengt och Bertil.. men vi tar gärna emot förslag.. *s*.. Dock inte på M, S eller Z för vi har haft kullar med den begynnelsebokstaven redan.


Ja, som sagt lilla A är ju jätteglad över kattungarna och igår kväll när hon skulle sova tog hon med en in till sig, och när vi skulle gå in och kolla hur det gick så möttes vi av detta...



... visst är dom gulliga som somnat så sött ihop !! Lillmissen fick inte sova där hela natten utan fick sova hos sina syskon. Och det var tur det för imorse började A klia sig. Typsiskt, annars hade vi gärna behållt dom tills dom var stora nog att flytta till nya familjer och vi hade garanterat behållt en eller två själv !!


Av Loppan - 11 oktober 2007 09:27


Förändring: -0,4 kg

Totalt: -1,4 kg (jättenöjd)


Frukost: Lätt A-fil, musli, 1 kopp te

Lunch: Macka med keso och tomat

Mellanmål: Avocado med citronsaft, 1 Äpple

Middag: Tonfisksallad med ris, ägg och lättsås, halv bulle

Kvällsmål: Bulle med smör, 1 kopp te


Vatten: 4 dl (av dagens ranson på 2 l)


Delmål: 1 kg / vecka (ser ju bra ut)

Första stora målet: -5 kg till den 11/11


Det har verkligen gått över all förväntan.. -1,4 kg, trots mandeltårta i Tisdags och jag äter då vanlig mat, jag svälter inte. Jag äter minst 5 mål om dagen. En dag åt jag 6 mål. Jag tror det handlar om att jag äter små portioner och jag nu måste äta oftare pga magen. Detta vet vi ju alla är receptet på en hållbar viktminskning, det är bara så svårt att göra det och man letar gärna genvägar. Genvägar är kan vara bra på kort sikt men inte i längden. Jag kan dock tänka mig att vikten kommer bli stillastående i någon vecka framöver nu, jag tror inte att min viktminskning kommer gå så fort framöver utan att det blev en rivstart som kan bero på att jag var lite extra onyttig i helgen och att det först ska försvinna !! Därför kan jag inte ta all kredit utan väljer hellre att vara ärlig.. ärlig mot mig själv och ärlig mot Er som precis som jag kämpar med Er vikt..  =)


Av Loppan - 10 oktober 2007 19:13


Ja, då har vi fått tillökning i familjen. Ofrivillig sådan men ändå. Grannen kom och ringde på och kattmamman som vi tog hand om för ett år sedan hade fått kattungar i deras förråd. Två av dom var döda så det var fyra kvar. Katterna klarar ju inte kylan som är nu så det var bara att ta in dom. Jag kommer imorgon försöka hitta någon annan som kan ta dom för jag vill inte ha dom... men dom är underbart söta.



Vi fick sätta oss i bilen och köra ner till vetrinären som uppskattade dom till 2½ - 3 veckor. Själv gissar jag på 3 veckor. Dom hade ögoninflammation så kvällen har gått åt till att tvätta rent deras ögon och att ge dom mat, ingen lätt grej kan jag lova.. men det är lite mysigt i alla fall.


 


Eftersom A tidigare visat allergisk reaktion mot katter så kan vi inte ha dom här. Imorgon ska jag ringa KKS som får hitta ett annat hem, själv ska jag höra med grannar, samt sätta upp lappar, kanske finns det någon eldsjäl som kan sköta om dom.


Ovido - Quiz & Flashcards