Direktlänk till inlägg 10 oktober 2007

Tillökning !!

Av Loppan - 10 oktober 2007 19:13


Ja, då har vi fått tillökning i familjen. Ofrivillig sådan men ändå. Grannen kom och ringde på och kattmamman som vi tog hand om för ett år sedan hade fått kattungar i deras förråd. Två av dom var döda så det var fyra kvar. Katterna klarar ju inte kylan som är nu så det var bara att ta in dom. Jag kommer imorgon försöka hitta någon annan som kan ta dom för jag vill inte ha dom... men dom är underbart söta.



Vi fick sätta oss i bilen och köra ner till vetrinären som uppskattade dom till 2½ - 3 veckor. Själv gissar jag på 3 veckor. Dom hade ögoninflammation så kvällen har gått åt till att tvätta rent deras ögon och att ge dom mat, ingen lätt grej kan jag lova.. men det är lite mysigt i alla fall.


 


Eftersom A tidigare visat allergisk reaktion mot katter så kan vi inte ha dom här. Imorgon ska jag ringa KKS som får hitta ett annat hem, själv ska jag höra med grannar, samt sätta upp lappar, kanske finns det någon eldsjäl som kan sköta om dom.


 
 
Dunder

Dunder

10 oktober 2007 19:29

Oj då, vad dumt att grannen inte kunde behålla katterna över natten då de vet att A är allergisk! Jag håller tummarna för att hon inte får mer problem med allergin.

http://dunderboll.se

 
BeaTris

BeaTris

10 oktober 2007 20:07

Så söta men vilket dilemma. Hoppas det löser sig :)

*Kraaam*

http://beatris.bloggagratis.se

 
Nettis plättis ;-)

Nettis plättis ;-)

10 oktober 2007 20:27

Så underbara fast det vet du ju redan att jag tycker. Vill ju så gärna hjälpa dig med dom :-)
Vi får talas vid imorgon igen :-) Pussa dom små gosingarna från mig!! *KRAM*

http://maskros.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Majzan

10 oktober 2007 21:17

hej hej..
gud vad söta.. jag e sååååån djurvän o hade gärna tagit dem. men känns lite väl mycket just nu... e ju dagmatte till en 10v valp till min kompis och sen har jag ju min "lilla" valp på 8½ mån o min son på 4 ½år.. så här e det full rulle hela dagarna...
ska oxå kolla runt om det e nån som vill ha dem eller ha dem så länge...
hör av mig i så fall..
kram på er alla
får träffas en dag..

 
Trollis m/pojkar

Trollis m/pojkar

10 oktober 2007 22:26

Hälle nussingen, så söta...

http://www.thinki.se

 
Maddis

Maddis

11 oktober 2007 07:32

Hej vännen....... hur får man in länken till tjejsnack på på datumen man skriver. Jag vill ju att det skall gå att göra som hos dig - bara trycka på lilla bilden.......
Vilka sötisar.....men jag förstår att ni inte kan ta hand om dem. Kanske läge att sterilicera mamma katt ??......kram madde

http://mayyra.bloggagratis.se

 
tröllkärringa

tröllkärringa

11 oktober 2007 10:21

Men jisses sikka godingar!!! hade jag bott närmare dig hade jag absolut tagit hand om dom! Är van vid att ha kattungar hahaha

snälla ni är som gör detta för dom tycker jag, synd att A är allergisk bara, hoppas det går bra med henne tills ni hittat nån ny ägare

STOR KRAM

http://www.thinkerbell.se

 
Ingen bild

M

12 oktober 2007 09:22

Sötisar. /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards