Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Loppan - 4 oktober 2007 21:32


Idag har jag möblerat om i sovrummet. Anledningen till detta var att när vi fick nya soffan så fick inte bokhyllan plats i vardagsrummet längre, utan att det skulle blivit trångt och ihop-klämt. Sedan dess har den stått i vägen i hallen och jag har varje dag funderat på var jag ska ställa den och funderat på olika ställen i hallen men fick igår när jag var på IKEA en ide. Så idag satte jag min plan i verket. Efter diverse mätningar så fick ena byrån flytta och stå bredvid den andra byrån och bokhyllan fick platsen där den byrån stått. Det blev kanon. Jag flyttade lampan och dekorerade lite nytt med prydnadssakerna. Såklart dammade jag och körde en sväng med dammsugaren så det är så fräscht och härligt där inne nu och jag är såååå nöjd.


Jag fortsatte att vara huslig genom att laga en päronpaj. Jag tog ett äppelpaj-recept och hoppade över sockret eftersom päron är så söta i sig själv. Serverades med vaniljsås och var jättegott... *rekommenderas*...


Tyvärr har jag nu på kvällen fått mer ont i magen än tidigare. Mår inte alls bra och är det inte bättre tills imorgon får jag nog söka läkarvård igen. Denna gången sitter smärtan på vänster sida och det gör så ont. Har andra åkommor också men nu räcker det med detaljer. Jag vet ju inte vem som läser, eftersom endast en bråkdel lämnar kommentarer, och de senaste dagarna har jag skrivit mycket om det privata.


Ska sova nu... Natti, natti.. sussa sött alla vänner !!


Av Loppan - 4 oktober 2007 09:19


Jag har det lite bättre idag med min mage, tack vare medicineringen såklart. Jag fick även en medicin för min tjocktarm som är "lättirriterad" enligt diagnosen ?! .. men den kan jag inte ta. Det är en medicin jag fått förut och det är som att dricka sand i vatten. Det går bara inte så jag ska se om jag kan lämna tillbaka den paketen, det kostar ändå 105:-. P hämtade ut den till mig utan en tanke på att det var den, det kunde ju inte han veta.


A förskole situation är densamma. Fröknarna har som det verkar läget under kontroll och vi har inte hört något mer onormalt från A och vi kan heller inte fråga henne varje dag för det skulle bli jobbigt för henne. Nu är det till att avvakta men att ändå vara på vår vakt så vi lägger märke till om det skulle vara något konstigt som uppstår igen. Vi måste även förlita oss till att A skulle berätta för oss i så fall.


Nu är det dags för frukost och en kopp te här....



Ovido - Quiz & Flashcards