Direktlänk till inlägg 4 oktober 2007

Lite Bättre Idag !!

Av Loppan - 4 oktober 2007 09:19


Jag har det lite bättre idag med min mage, tack vare medicineringen såklart. Jag fick även en medicin för min tjocktarm som är "lättirriterad" enligt diagnosen ?! .. men den kan jag inte ta. Det är en medicin jag fått förut och det är som att dricka sand i vatten. Det går bara inte så jag ska se om jag kan lämna tillbaka den paketen, det kostar ändå 105:-. P hämtade ut den till mig utan en tanke på att det var den, det kunde ju inte han veta.


A förskole situation är densamma. Fröknarna har som det verkar läget under kontroll och vi har inte hört något mer onormalt från A och vi kan heller inte fråga henne varje dag för det skulle bli jobbigt för henne. Nu är det till att avvakta men att ändå vara på vår vakt så vi lägger märke till om det skulle vara något konstigt som uppstår igen. Vi måste även förlita oss till att A skulle berätta för oss i så fall.


Nu är det dags för frukost och en kopp te här....



 
 
tröllkärringa

tröllkärringa

4 oktober 2007 09:56

ja usch jobbigt detta här med magar o tarmar o hela fadderuttan..UÄK

Skönt att ni inte hört nåt mer från A ang dagis, Ni gör nog rätt i att ligga lågt o inte fråga ut henne för ofta heller...då blir det bara knas liksom

tänker på er iaf

kraaaaaaaaaam

http://thinkerbell.se

 
Lillemor

Lillemor

4 oktober 2007 14:42

hej, kul att du kom förbi.. idag är en dag som inte är som alla andra.. jag har varit riktigt dålig i flera dagar och sover aldrig nån gång ananrs,, så nu har jag sovit i två dagar, på dagen också. kan inte göra nåt åt det ..faller ihop i en hög och skakar och fryser i hela kroppen, vaknar 3 timmar senare.. men jag har "tur" , måns min grabb e hemma och e sjuk, så jag behöver inte gå någonstans..Diagnos har jag haft sen 2003/2004 men sjuk sen 2002, symptom hela livet.. jag är sjukpensionär utan framtid alls.. finns inget hopp någonstans att jag skulle bli bättre,. så arbetsmarknaden e borta från mig för alltid.. i alla fall dom närmaste 10 åren,, jag är för dålig.. blir bara sämre och sämre för varje år som går, sitter i rullstol vid promenader på mer än 50 meter.. men jag e bara glad över min pension, jag måste acceptera att det är så här och inte gå och tro en massa annat som aldrig komemr funka..utan istället försöka acceptera detta för vad det är och hur man kan leva ändå.. nu kan jag inte så mkt, och är väldigt mkt sjukare än många andra.. jag har dessutom kronisk migrän.. som gör mig liggande dom andra dagarna.. äter massa mediciner. men en tryptizol, svagt antidepresiv, har gjort underverk för mig, jag sover på den.. alrig gjort förut. sov tio minuter per natt innan. nu kan jag dra iväg 4-5 timmar.. dessa dagarna nu, e inte sömn, det e nån koma typ. så jag inte blir piggare av sömnen ,bara kan inte göra annat....
jag har haft "tur" fk skickade mig till spenshults reumatiker sjukhus för att dom skulle "bli av med mig" och få tyst på mitt gnäll. därifrån kom jag hem med diagnos och sjukpensions papperern.. lite oväntat för fk.. men skönt..
jag har ledsagare till min grabb till och från skolan varje dag from nästa vecka, han går i etan. har kämpat för detta sen i februari, efterosm jag blir liggande eller måste ta mig fram i rullstolen t.o.m inomhus om jag kör han varje dag. så varje dag har varit en strid på kniven nu i 8 månader. därför jag rasat totalt nu , nu kommer efterdyningarna av förra veckans möten.. då låg jag tre dagar ,,men nu blir det nog fler

nu blev detta supergnälligt kände jag. men det e så här det är här hos mig...har du ingen diagnod? det e det allra viktigaste för psyket. ävenom fibro e en av dom sämsta diagnoserna för dina närstående.. ingen som varker begriper eller tar till sig en så udda sjukdom..
hör av dig om du vill veta mer, jag har allt i pappersväg inomsjukdomssy,ptom mm hahaha. och har testat massa mediciner.. nu e ju fibro superolika från person till person, så det går aldrig att jämföra, men huvudsymptomen e ju dom sammam
ha det så bra det går
kram

http://www.nogg.se/lillemor

 
Ingen bild

M

4 oktober 2007 21:54

Tror du gör rätt angående A. /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards