Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av Loppan - 5 oktober 2007 14:39


Idag möblerar jag om i dotterns rum. Jag plockar ut alla leksaker, böcker och grejer. Sen ska jag damma, dammsuga och torka golv, flytta dom möbler jag kaan flytta på, sen får P hjälpa till med resten när han kommer. Jo, min dotter har en och annan nalle, så jag beslöt mig för att sätta upp några av dom på soffan för att få en liten överblick... och betänk, jag har inte satt upp alla...



Jaaa.. A har 24 nallar, 13 hundar, sen är det kaniner och allt möjligt.. men just nallar och hundar föredrar hon.. och fler lär det bli för nu har hon insett hur skoj det är att ha en samling. När jag var liten samlade jag på brevpapper och bokmärken. Dom var billigare och tog inte så stor plats.. !! *s*


Av Loppan - 5 oktober 2007 09:49


Nu är helgen här igen och denna helgen ska hela familjen vara samlad. Inget golv som ska läggas. Det är lovat fint väder och då ska vi köra upp till Kopparhatten som är ås med en underbart vacker skog. Hoppas bara att jag hittar laddaren till kameran så jag kan ladda den för batteriern börja säkerligen ta slut. För övrigt är det plock och stök som gäller idag. Igår fick jag iordning på sovrummet där jag flyttade en möbler och flyttade in en annan. Idag är det A rum som ska fixas. Vi möblerade om för någon vecka sedan men det blev inte riktigt bra, så det är bara att ge sig på det igen. Jag misstänker att det behövs mer förvaringslösningar vilket kommer resultera i en tur till IKEA snart igen.. (I like).


Förresten, angående IKEA. Jag var ju där med Mamma i onsdags och kan ni tänka er, mellan 14-17, månd-tors serverade dom 10 köttbullar med potatis, sås och lingon för 16:-, med dricka 26:-. Är det inte billigt så säg. Amanda som brukar få barnmenyn och "bara" får 5 köttbullar blev supernöjd och orkade inte alla, annars brukar hon få några av mig för 5 är hon då aldrig nöjd med.. *s*.


Nä, om man skulle ta och sätta igång med A rum. Om kameran vill så ska jag minsann dokumentera för allt ska ut och det är inte lite grejer det handlar om.. *pustar redan*...


Ovido - Quiz & Flashcards