Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av Loppan - 20 oktober 2007 17:27


Idag har vi varit på köpcentrat igen. A behövde en hylla till sitt rum att ha leksaker på och vi behövde nya skor. Jag köpte ett par fodrade låga stövlar och A fick ett par svarta lek/dagis-skor som tål lite dagg och dugg och ett par bruna skor att ha i skog och mark och såklart även på dagis. Tyvärr var båda paren killskor för hur i än letade så hittade vi inget annat än rosa och guldiga skor till tjejer. Jättedumt men kvittar ju egentligen. Funktionen är ju densamma.



Jag hade egentligen behövt ett par vinter finskor men det fanns inte ett enda par jag gillade i min storlek, så det får väntas med. Behöver dessutom ett par riktiga vinterkängor a la ut i vinterbacken utan att frysa om tårna kängor och det är lite viktigare. Jag fryser nämligen alltid om tårna och A är ju gärna ute i timmar, bäst att vara väl förberedd..  =).



Av Loppan - 20 oktober 2007 11:15


Dagens förändring: +/-0,1 kg

Totalt vecka 1: -1,9 kg

Totalt vecka 2: +/-0 kg

Totalt sedan 8/10: -1,9 kg


Frukost: Havregrynsgröt med socker och lättmjölk, 1 kopp te - 3 points

Mellanmål: 1 äpple

Lunch: Lätt A-fil, Cornflakes, socker, kanel - 3 points

Mellanmål: 1 äpple

Middag: Fläskfilé, potatis och morot i ugn, coleslaw, sås, 1 glas mjölk - 8 points

Kvällsmål: Popcorn och godis

Points Totalt idag: 20


Vatten: 1,2 dl


Delmål: 1 kg /vecka   [veckans mål är uppnått]

Första stora målet: -5 kg till den 11/11


Weeeiiihoooo !! Äntligen rörde siffrorna på sig, bara ett hg men det gjorde iaf så att veckans mål är i hamn. Jag har dock ett problem och det är att VV sida inte är tillgänglig, antagligen ett serverfel men det gör att jag inte kan räkna mina points. Jag får väl höfta och chansa lite, risken är bara att jag äter för lite då !!

Av Loppan - 20 oktober 2007 10:28


  • Vilken är den människan som du vet du kan komma till oavsett ? 

    Min make samt min bäste vän.


  • Vågar du rangorna dina vänner och bekanta i vilka som betyder mest ? Kan man göra det eller inte ? 

    Ja, det vågar jag göra, men det skulle vara en avancerad ragordning eftersom alla i mitt liv uppfyller mitt liv på så olika sätt. Nej, jag tycker inte man ska göra så utan vara tacksam för dom som väljer att finnas i ens liv och lägga sin energi på det istället.


  • Har du blivit sviken av en vän någon gång ? Hur/När ? Känns det fortfarande ? 

    Ja det har jag av flera vänner. Varför? Det finns människor som kan utnyttja ens sårbarhet på många olika sätt. I många av fallen har jag sett varningstecken men inte velat dömma, förrän det är försent. Vid ett tillfälle var det för mina vänner kunde inte hantera när jag blev sjuk och inte längre alltid var glada A. Det gjorde ont men dom var inte värda att vara mina vänner då en vänskap handlar om att ge och ta, inte bara att ta.


  • Känner du att du har en bra relation till människor omkring dig ?

    Ja, det känner jag. Jag är numera försiktig med vem jag släpper in i mitt liv. Det tar tid innan någon får min tillit fullt ut.


  • Vad tror du andra tycker är din bästa och sämsta egenskap ?

    Bästa tror jag är att jag lyssnar och försöker förstå utan att dömma. Sämsta, jag vet att jag kan uppfattas som bestämmande, men när man väl lär känna mig så märker man att det är en missuppfattning. Envis kanske också skulle nämnas som min sämsta men det kan också var en bra egenskap. Egentligen har jag ingen aning..  =)


  • Ovido - Quiz & Flashcards