Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av Loppan - 19 oktober 2007 21:36


Ja, min käre make hade ju ingen om att jag idag skulle klippa mig, inte heller att jag hade planer på att klippa mig lite kortare och före och efterbilder finns i förregående inlägg och det blev minst sagt kort. Jag ska se om jag kan fixa någon mer rättvis bild imorgon för idag orkar vi inte.


I alla fall, jag och dottern A tog bussen till köpcentrat där vi mötte upp min väninna S. Vi shoppade loss på BR, där jag köpte julklapp och present till A, H&M där jag köpte strumpor till A, Albrekts Guld för att ordna upp mitt försäkringsärende, Bokia där A fick en ny penna samt allmän fönstershopping. Jag la undan ett par skor på Skopunkten men det var 5 min innan stängning så jag orkade inte stessprova en massa skor, bättre att sköta det i lugn o ro.


Maken min mötte upp oss på köpcentrat och bara ställde sig och stirrade på mig. Du har klippt dig, konstaterade han. Ja, svarade jag. Efter några sekunders tystnas konstaterade han vidare, att det var ju kort. Jo, det höll jag med om. Det var snyggt sa han och tittade lite mer noga och frågade när jag gjort det.. och jag berättade. Ja, det var minst sagt en snopen P och det var jätteskoj att se hans stirrande min.... hahahaha.. obetalbart.


Nu är det TV-tajm !!


Av Loppan - 19 oktober 2007 13:10


Jaha.. då har man klippt av ca 2-2,5 dm och fått sprillans ny frisyr. Det var ett måste så att mitt hår ska kunna återhämta sig efter min hårda 2-åriga bantning som tagit ut sin rätt. Mitt hår var trött, slitet, livlöst - en smärre katastrof och inte var det bättre efter en sommar med sol och bad som också sliter. Min frissa fick fria händer med ett max på hur kort hon fick göra det och med att jag inte vill ha lugg och jag blev så nöjd med resultatet. För en gångs skull kommer mina självlockar till sin rätt... Resultatet blev så här...  --->



Första bilden är från 1 juli när jag var på dop, Jag hittade ingen annan bild där man ser håret bak också och jag kunde ju varit lite gladare !! Kan beor på att det var på förmiddagen dagen efter min möhippa så jag var ganska trött. Den andra bilden har jag tagit själv så den är ganska muppig.. får se om P orkar ta en bättre ikväll. Annars får den duga. Gissa om P kommer bli chockad, det är en väldigt stor skillnad, han vet inte ens ATT jag klippt mig. Funderar nu på att färga mörkare igen !!


Av Loppan - 19 oktober 2007 08:50


Idag är det en stor förändring på gång och P vet inget.. hihi, alltså inte ens att jag boka in tid. Jag ska nämligen klippa mig och jag tänkte ta en ganska bra bit på längden. Mitt hår har tagit väldig stryk efter 2 års bantning med i princip bara pulverdiet, visserligen med goda resultat för kroppen, men inte för håret. Jag höll det dessutom långt inför mitt bröllop så jag hade lite frisyrer att välja på då. Min frissa är så bekymrad för mitt hår var i så god kondition förrut, men förvissar mig om att håret kommer bli bra igen men det kan ta minst ett år. Men en rejäl klippning kan nog ge det en bra start. Före och efterbilder utlovas under dagen.


Förutom klippningen så ska vi till vårt shoppingcenter idag. Jag ska köpa min mammas 60-års present (och ja mamma, jag håll på att försäga mig om vad det var, men kom på mig i sista stund.. *s*) och så har jag flera andra ärenden och ska dessutom shoppa lite mat, fast en bit fläskfilé har jag redan tagit fram ur frysen så det ska bli riktigt mysig helgmat. Sen är det ju Idol !! Kommer bli en bra dag detta.

Av Loppan - 19 oktober 2007 08:40


Dagens förändring: +/-0 kg

Totalt vecka 1: -1,9 kg

Totalt vecka 2: +0,1 kg

Totalt sedan 8/10: -1,8 kg


Frukost: Havregrynsgröt med socker och lättmjölk, 1 kopp te - 3 points

Mellanmål: 1 äpple

Lunch: Lätt A-fil, Cornflakes, socker, kanel - 3,5 points

Middag: Fläskfilé, potatissallad, wokgrönsaker, oliver och salsasås - 8 points

Kvällsmål: Grönsaker med dipp - 3 points

Övrigt: 1 ferarribil och 3 bitar choklad - 2,5 p

Points Totalt idag: 20


Vatten: 1 l


Delmål: 1 kg /vecka (0,1 kvar till denna veckans mål, borde vara möjligt)

Första stora målet: -5 kg till den 11/11

Ovido - Quiz & Flashcards