Alla inlägg den 6 oktober 2007

Av Loppan - 6 oktober 2007 18:33


I dagarna två har vi nu möblerat om på A rum. Vi har kastat (schyy, inte så hon hör) en massa grejer som A inte längre leker med. Vi har grovsorterat för att sedan finsortera och nu saknas bara hyllorna som ska inhandlas på IKEA, samt en korgförvaring som vi ska leta fram i klädkammaren samt inhandla ytterligare förvaringsboxar. Jag har nu endast en allt-i-allo-kasse kvar som ska sorteras. A är så nöjd och sitter nu och leker inne på sitt rum. Med den gamla möbleringen var det alltid oordning, dvs den hade blivit fullständigt ofunktionell. Inte undra på eftersom A varje födelsedag och jul får nya leksaker och nya intressen medans en del av dom gamla grejerna ännu inte blivit inaktuella. Nu kan hon bjuda hem kompisar utan att vi blir tokiga av efterstädningen. Kanske kommer hon som igår att börja somna inne på sitt rum igen och inte ute på soffan, det skulle var så skönt att få rutin på det igen nu efter sommaren. Nu har jag bara gårdagens tvätt att vika innan jag kan hålla kväll, det är alltså inom sikte.. =)


Kamera-batteriet laddas nu så bilder kommer .. Imorgon blir det skogen så det är även för av den orsaken. Kopparhatten ska vi till är det tänkt, sen får vi se om det blir som vi tänkt, vi får se vad morgondagen har att bjuda på.


Av Loppan - 6 oktober 2007 11:26


Igår kom Mamma på besök mitt i röran. I hela vardagsrummet fanns alla A leksaker, gosedjur, skrivsaker och alla andra grejer utplockade och stod på matbord och runt om. Hallen är ännu inte iordning, där står grejerna jag sorterade ut från sovrummet i torsdags. I badrummet hade vaktmästaren hämtat speglarna till skåpet eftersom vi fått ett nytt, som vi inte hunnit sätta upp igen (en granne hade slått sönder sina). Köket var något så när iordning men där höll jag mitt i allt på med middagen, så rörigt var det, men hon var förberedd på det, fast trodde nog inte det var riktigt så illa. Till middag blev det strimlad lövbiff och champinjoner i gorgonzolasås med ris och sallad vilket alla uppskattade, även A som äter så dåligt här hemma.. *glad*. Sen blev det såklart godis och Idol där våra favoriter fick vara kvar.


A rum då !! Nej, inte färdigt ännu och till min stora glädje så behövs en till tur till Ikea. Vi ska bland annat köpa två hyllor och en överdel till skrivbordet, sen kanske, kanske lite småsaker till, vi får se..  =).. Nu är det dags att fortsätta så rummet blir iordning !!


Ovido - Quiz & Flashcards