Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av Loppan - 3 oktober 2007 10:49


Idag fyller min kära Pappa 62 år så det blir till att gå på kalas och A ser så fram emot det. Hon skuttade iväg när hon skulle till dagis idag så glad hon blev. Det blir nog till att ta tåget in till Malmö. Hade jag bara kunnat få tag i Mamma så hade jag gärna tagit en tur till Ikea men det blir svårt att hinna med allt utan bil. Jag ska även försöka hinna med att hälsa på min syster med familj som just nu går igenom en jobbig händelse, och jag vill försöka stötta så gott jag kan.


Angående situationen på förskolan så måste jag ta upp ytterligare en sak idag. visade igår hur en pojke på dagis vill pussa på henne, och det var ingen puss, det var med öppen mun, typ hångel. Hon är 5 år och ska inte veta hur man hånglar... Jag blir galen !! Inget av detta är ju hennes fel men jag måste tala om för henne att så får hon inte tillåta honom eller någon annan göra. Jag är livrädd för att hon ska ta det på sitt ansvar, barn gör lätt så. Jag vet av egen erfarenhet, när mina föräldrar skiljdes så tog jag på mig att jag var orsaken, att allt var mitt fel, jag var då 7 år. Jag vill aldrig att A ska uppleva det och kanske slipper hon det nu när jag är så medveten om det !?!. Jag hoppas och ska göra mitt yttersta.


Uppdatering: Wiiiee  !! Jag fick tag i mamma så det blir Ikea trots allt.. *glad*

Av Loppan - 3 oktober 2007 09:48


  • Vad har du för favorit djur ?
  • Jag har hund, katt och råtta som favoritdjur. Jag har ägt alla tre och dom är alla favoriter på olika sätt.


  • Vilket djur har du alltid drömt om att få träffa/se i det vilda ?
  • Måste jag välja ett får det bli delfiner. På en snäv andraplats är en Afrikans Safari. Tänk, elefanter, lejon, giraffer, noshörningar, gaseller, gnuer osv i sin naturliga miljö.


  • Vad för slags djur skulle du vara om du var ett djur, varför ?
  • En katt - självständig, blir kelad med när den vill, har nio liv, smidig.


  • Vilket djur är du mest rädd för, varför ?
  • Jag har spindelfobi men mest rädd är jag för pittbull och kampsportshundar. Jag undrar om inte det är det farligaste djuret i Sverige just nu ?!? 


  • Har du några djur ? Vad/vilka ?
  • Nej, inga djur för tillfället. Vi har haft hund som dog för två år sedan och katter som vi fick lämna bort då dottern blev allergisk. Vi pratar om att skaff hund igen, eller möjligen ett mindre husdjur till dottern som uttryckligen önskar sig ett.



    Ovido - Quiz & Flashcards