Direktlänk till inlägg 3 oktober 2007

Födelsedag !!

Av Loppan - 3 oktober 2007 10:49


Idag fyller min kära Pappa 62 år så det blir till att gå på kalas och A ser så fram emot det. Hon skuttade iväg när hon skulle till dagis idag så glad hon blev. Det blir nog till att ta tåget in till Malmö. Hade jag bara kunnat få tag i Mamma så hade jag gärna tagit en tur till Ikea men det blir svårt att hinna med allt utan bil. Jag ska även försöka hinna med att hälsa på min syster med familj som just nu går igenom en jobbig händelse, och jag vill försöka stötta så gott jag kan.


Angående situationen på förskolan så måste jag ta upp ytterligare en sak idag. visade igår hur en pojke på dagis vill pussa på henne, och det var ingen puss, det var med öppen mun, typ hångel. Hon är 5 år och ska inte veta hur man hånglar... Jag blir galen !! Inget av detta är ju hennes fel men jag måste tala om för henne att så får hon inte tillåta honom eller någon annan göra. Jag är livrädd för att hon ska ta det på sitt ansvar, barn gör lätt så. Jag vet av egen erfarenhet, när mina föräldrar skiljdes så tog jag på mig att jag var orsaken, att allt var mitt fel, jag var då 7 år. Jag vill aldrig att A ska uppleva det och kanske slipper hon det nu när jag är så medveten om det !?!. Jag hoppas och ska göra mitt yttersta.


Uppdatering: Wiiiee  !! Jag fick tag i mamma så det blir Ikea trots allt.. *glad*

 
 
Ingen bild

Pippi

4 oktober 2007 05:09

Tänkt och tänker mkt ang. er sit. på dagis. Det är helt otroligt att dem (personalen) tillåter detta!!! Chockerande! Kram

 
Ingen bild

M

4 oktober 2007 12:23

Grattis till Pappa. /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards