Alla inlägg den 26 oktober 2007

Av Loppan - 26 oktober 2007 22:05


Idag har Amanda namnsdag. I present fick hon en New Born Baby funktionsdocka som äter, sover, skrattar, gråter och rör på sig. Gissa om hon blev överlycklig. När slutat förskolan bar det av till frisören där A fick klippt topparna. Hon fick välja två färger i håret och det blev rosa och orange !!.. Snyggt ju *s*.. som tur är sitter det mesta bara i en liten stund för att sedan tonas av. Sedan åkte vi iväg till stan och kollade på ny vinteroverall till A. Just nu står hon emellan att kunna ha förra årets eller en ny. Vet inte riktigt än vad vi ska göra men hängde undan en från Åhlens i alla fall. I brunt och rosa som var jättefin. Efter det gick vi bort till Graffiti Café där A fick välja vad hon ville vilket blev en Blåbärsmuffins med Choklad och Smartiestopping. Själv åt jag en Bakad Potatis med Örtkeso & Räkor --> SUPERGOD !! Sedan bar det av till vårt traditionella namnsdagsfirande, nämligen bio. Vi såg Råttatouille. En jättetrevlig film och A tyckte den var skoj, hon skrattade en hel del. Hon var dock gränsfall åldersmässigt. Har man barn som inte förut gått på bio eller som har svårt att sitta still så kan den vara aningen för lång. Annars rekommenderar vi den varmt..  Nu ska vi läsa bok på A önskemål.


Trevlig helg önskar vi våra vänner !!

Av Loppan - 26 oktober 2007 12:15


Dagens förändring: -0,1 kg

Totalt vecka 1: -1,9 kg

Totalt vecka 2: -0,2 kg

Totalt vecka 3: -1,4 kg

Totalt sedan 8/10: -3,5 kg


Frukost: Havregrynsgröt med Socker och Lättmjölk, 1 kopp Te - 3,5 points

Mellanmål: 3 Satsumas

Lunch: Sallad, Tomat, Gurka, Paprika, Rädisor, Fetaost - 0,5 points

Mellanmål: Frukt

Middag: Graffiti Café, Bakad Potatis med smör, keso & Räkor - 6,5 points

Kvällsmål: Popcorn och Ahlgrensbilar  - 10,5 points

Points Totalt idag: 20


Vatten: 1,5 l


Delmål: 1 kg /vecka   [ny vecka och 0,5 kg tillgodo]

Första stora målet: -5 kg till den 11/11

Av Loppan - 26 oktober 2007 08:38


Varför finns man ?

Jag tycker om att jag finns. Andra är döda och jag lever.


Vad är det som gör att vissa kan gå och vissa inte ?

Alla kan inte göra allt men jag kan alltid gå långt.


Vart kommer bebisar ifrån ?

Min Mammas mage. Vet du Mamma vad jag vill ha, jag vill ha tre flickor och tre pojkar, i din mage Mamma. Sex bebisar ska vi ha !! (Mamma säger *hjälp*)


Finns det liv på andra planeter ?

Ja, det finns det.


Trivs du med ditt liv ?

Ja, jag tycker om det, idag fick jag en docka och så ska vi gå på bio juh.. *fnissar*


Dottern A - 5 år 6 månader - 26 oktober 2007


Frågorna kommer från Barn Funderar.


Ovido - Quiz & Flashcards