Direktlänk till inlägg 29 oktober 2007

Dottern Försvunnen !!!

Av Loppan - 29 oktober 2007 20:19


Idag åkte jag och A till IKEA med svärföräldrarna. Vi gick och strosade och plockade i lugn och ro det vi ville ha ner i vagnen. A var som vanligt så duktig så, både tålmodig och höll sig inom synhåll.


P kom lite senare och vi åt alla tillsammans i restaurangen. Sen gick vi iväg till sängavdelningen där P föräldrar tittade på en gästsäng. A gick till avdelningen bredvid där dom har speglar och P höll ett öga på henne samtidigt som han pratade med oss men plötsligt var hon borta. Han gick bort och kollade efter henne men fick snabbt meddela oss att hon var borta och vi betade snabbt av närmsa avdelningarna medans Farfar stod kvar där vi senast sett henne. Hjärtat bankade, satt i halsgropen. Minuterna gick och vi letade och letade. P begav sig ner till nedanvåningen för att kolla utgångarna medans jag gick för att efterlysa henne och Farmor letade vidare, precis innan efterlysningen gick ut ropade Farmor att hon hittat henne. Jag sprang dit och där stor en rädd och ledsen A. Lilla gumman vilka jobbiga minuter hon hade. Jag tog upp henne i famnen och hon klängde fast i minst 5 minuter, vilket passade mig bra för jag ville heller inte släppa henne. Jag fick ringa och kalla tillbaka P och alla var vi så glada att vi hittat henne. Fy så hemskt det var.


Jag tror visserligen att A lärde sig en viktig läxa, och det är att hålla oss under uppsikt precis som vi håller henne under uppsikt. Det är inte alltid så lätt att förklara för henne varför hon inte får springa iväg, nu fick hon uppleva den rädslan vi pratat om och vi har något att referera till när vi prata om hur viktigt det är att hon inte kommer bort.


Nu är dagen över och jag är tröttare än förrut. Nu kallar soffan och Tv:n !!


 
 
Anna Å

Anna Å

29 oktober 2007 21:07

Stackars lilla A, måste vart hemskt för henne! Fast som du skriver, nu vet hon vad ni menar.
Kraaam i massor :)

http://www.imloved.se

 
BeaTris

BeaTris

29 oktober 2007 21:11

Vilken obehaglig upplevelse, man hinner tänka mycket dom där minutrarna. Skönt att hon kom till rätta.

*Kramar*

http://beatris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nettis plättis ;-)

29 oktober 2007 21:44

Usch ja jag vet känslan att inte hitta dom. Har varit med om samma med L fast det var här hemma. Vi var ute i stallet och han var med...men vips så var han försvunnen. Vi hittade inte honom någonstans, letade och letade. Ropade och skrek, grannarna kom och hjälpte oss, tillslut öppnas dörren till huset och ut kliver en ovetandes L! Herregud vilken lättnad, jag var så rädd som jag sällan varit kan jag säga...

Skönt att allt gick bra och nu kanske hon har lärt sig en läxa det gjorde faktiskt L, han går aldrig ifrån oss längre!

Kram

 
M

M

29 oktober 2007 22:06

Pust vilken tur att allt blev bra...... men den lilla läxan var nog också viktig för A.... Jag vet precis vilken skräck man känner....... S gjorde detta när hon var liten också....... Hoppas ni fick tag på allt ni skulle...... Vi hade en toppen dag......kramar M

http://mayyra.bloggagratis.se

 
Weronica

Weronica

29 oktober 2007 22:10

Usch vilken mardröm både för er och för A! Tur att hon kom tillrätta oskadd!

Kraaaam

http://www.werali.se

 
Ingen bild

M

30 oktober 2007 10:59

Hemsk upplevelse. /M

 
tröllkärringa

tröllkärringa

30 oktober 2007 11:55

Hej

allt bra med dig? Längesen jag hörde nåt från dig nu!

ja fy usch va hemskt det är när de försvinner så där. Har hänt nån enstaka gång här, och fy va mkt man hinner tänka under de få minutrarna.

Skönt hon kom tillrätta så snart ändå och ja hon har nog lärt sig en läxa

varma kramar

http://thinkerbell.se

 
Trollis m/pojkar

Trollis m/pojkar

31 oktober 2007 11:36

Huga. Obehagligt. Kan hända så fort. Tur att det blev ett lyckligt slut iaf *kramar*

http://www.thinki.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards