Direktlänk till inlägg 28 oktober 2007

Shopping & Nu Så Trött !!

Av Loppan - 28 oktober 2007 18:09


Ja idag har vi ägnat hela dagen åt shopping. Först åkte vi till IKEA som var minst sagt fullsmockat med folk. Vi tittade på garderoberna vi siktat in oss på att köpa till hallen och dom var lika fina i verligheten så nu ska det bara passa oss ekonomiskt också. Det enda vi shoppade var en mjukglass till A.


Efter det tog vi en tur till Jysk för att titta på nytt skrivbord till A men ska kolla runt på fler ställen. A fick en Tomtenalle av vår väninna S som var med. Vi gick vidare till Stadium där vi köpte en svart termobyxa till A i märket Everest. Inbillar mig att det är ett hyfsat bra märke med bra kvalitet !?!? och hoppas jag har rätt. Till dom ska hon en röd, vit och svart jacka från förra säsongen. Kommer bli kanonbra !! Köpte även tvättmedel som gör att kläderna impregneras på nytt när dom blivit tvättade. Välbehövligt till våra slaskiga vintrar. Sedan svängde vi inom en djuraffär och tittade på kaniner. A har börjat tjata om ett husdjur efter att hennes kusin fått en kanin och vi ser oss omkring lite för att se vad som finns.


Sen bar det av till stora köpcentrat vi brukar åka till där vi kollade på vinterkängor till A men dom fanns inte hemma i hennes storlek. Det blev istället en ny familjealmenacka med NallePuh. Middag blev det på Graffiti Café. Vi shoppade dessutom två tröjor och ett par jeans till A för 198:- !!! Jag blir så glad när jag lyckas fynda. Sen shoppade vi mat och annat nödvändigt på Maxi, samt årets TV-julkalender.


Till sist åkte vi inom ytterligare en djuraffär där vi tittade på tamråttor. Det är ju ett av mina favoitdjur och tilltalade tydligen även A. Vi hade en uppe och klappade men vi får se OM det blir något djur och isåfall vad det blir. Det beror på vad läkarna säger om hennes allergi, om det endast är katter eller alla pälsdjur hon är allergis emot, men det är ett beslut som ligger en bra bit i framtiden. Det krävs en hel del tjat och OM det blir av så måste A vara väl medveten om vad det innebär. Men att titta går ju bra, det har vi gjort sedan A var liten när vi gått förbi denna djuraffären så det är ju inget nytt, mer ett litet nöje vi har.


Nu är vi allihopa jättetrötta och en mysig TV-kväll väntar.. Viktiga uppdateringen får nog vänta tills imorgon..  =)

 
 
M

M

28 oktober 2007 19:12

Hej hopp......då kanske vi ses på Ikea......
Vi skall först hämta ett bord som vi köpt av en kille i Malmö......detta blir vär vid 12 - snåret...... sedan skall vi lämna mitt gamla bord till mamma......hon skall byta ut sitt stora matsals möblemang när hon (i framtiden) flyttar till mindre lya......
Ja tyvärr hittade jag en jättefin soffa......men den är lite för stor för vårt rum så det blir att leta vidare......
vi får se om vi ses......kramar M

http://Mayyra

 
Marie

Marie

29 oktober 2007 06:35

Ohh vad skoj att fara på IKEA, vi har faktiskt inte kommit i väg till det närmaste IKEA i haparanda ännu men ha förtröstan, någon ggn ska vi väl komma i väg. Jag vill ha så mycket från katalogen men jag får hålla ut och kanske börja jobba också för det blir inte så mycket när man går hemma. Man är van att få en ganska bra lön annars men det är det värt i alla fall att få vara hemma med barnen. Ha en bra dag! Mvh Marie =)

http://missmarie.bloggproffs.se

 
Ingen bild

Nettis plättis ;-)

29 oktober 2007 08:16

Kul med shopping :-)
Och du köp inget av djuren ni har tittat på till A innan ni har gjort en allergitest! Speciellt kanin är ju jätte allergiframkallande.. Häst, hund, katt, kanin är väl de som är "farligast"

Vi hörs senare idag...min vikt gick väl sisådär i helgen... *skäms*

Kram

 
Ingen bild

Pippi

29 oktober 2007 08:23

Du var ni inte så långt från oss igen ;)

Nja, råttor är nog inte mitt favorit djur *f-låt* Men hade det inte varit för svansen så hade det varit OK. Har dock haft gnagare som husdjur, både hamster och marsvin (ja, en kanin också, men det är inte råttlikt men det är en gnagare)

Hoppas det blivit bättre på dagis med A och hela karusellen?

Kram

 
Trollis m/pojkar

Trollis m/pojkar

29 oktober 2007 09:20

Försökte komma in här hela helgen. Gick inte, men nu så...Lämnar en stor kram!

http://www.thinki.se

 
Anna Å

Anna Å

29 oktober 2007 09:34

Kraaaam till dig! :)

http://www.imloved.se

 
Ingen bild

M

30 oktober 2007 10:57

Massa shopping. /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards