Direktlänk till inlägg 23 oktober 2007

Vilket Fenomen !! *s*

Av Loppan - 23 oktober 2007 14:28


Idag fick jag en härlig sovmorgon. A skulle till tandläkaren och eftersom hon inte velat gapa sista gångerna så tog P henne denna gången. Hur gick det då.. jo hon gapade INTE så nästa gång ska jag gå igen. Denna gångn testade vi att inte säga nått förrän idag, för att se om det skulle gå bättre än att förbereda henne men det gjorde det ju inte. Inför nästa gång som är den 16/11 ska vi tjata varje dag att hon ska till tandläkaren och att hon lovat att gapa, så får vi se om det funkar bättre, vi måste ju prova olika alternativ. Efter det var hon även på Öron-Näsa-Hals för att kolla rören som hon fick för ett tag sedan. Vi visste inte vad vi skulle göra där och det visade sig att det var en onödig dubbelbokning eftersom A var på Hörselvården för ca 1 månad sedan där hennes ordinarie läkare kollade dom och dom var bra.


Vad A inte visste var att jag hade köpt en docka till henne som hon skulle fått idag om hon hade varit duktig att gapa, nu kommer hon få den på sin namnsdag istället. Det är en New Born Baby Funktionsdocka som gråter, skrattar, äter osv. Hon har önskat sig en sådan jättelänge.


För övrigt ägnas dagen åt tvätt och städning. Jag har bäddat rent våra sängar och plockat en massa. Jag tycker jag plockar och plockar men det tar minsann aldrig slut. Det finns inte tillräckligt förvaringytrymmen och dom som finns är inte praktiska. Jag vill shoppa nytt på IKEA. Sen skulle uteförrådet behöva en rensning så det som finns här inne kan flytta ut.. Ja, en massa man borde göra, men det går ingenstans så om jag gör det idag, imorgon eller om en månad kvittar egentligen så det är ju ingen stress. Tyvärr, tänk om det skött sig själv, eller åtminstonde hållt sig iordning för såklart har det varit iordning där massor med gånger !!! Någon som känner igen detta fenomen !!


 
 
Marie

Marie

24 oktober 2007 11:53

Hejsan! Vad glad A ska bli för dockan, säkert överlycklig. Ja jag känner igen det där både jag och sambo tycker vi gör ingenting annat än att plocka och plocka. Tömma maskin och fylla den igen, vika tvätt, diska, dammsuga mm. Det är nog bara så att när man har barn så blir det en del att plocka det är nog bara så men man får ju igen tusen fallt eller hur av dom små liven? Hopas du har det bra, mvh Marie =)

http://missmarie.bloggproffs.se

 
Ingen bild

M

28 oktober 2007 09:42

Hoppas det går bättre nästa gång. /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards