Direktlänk till inlägg 17 oktober 2007

Gått och blivit VIKTIG !! *s*

Av Loppan - 17 oktober 2007 10:03


Jaha, då har man gått och blivit Viktväktare. Igår gick jag med och har nu börjat förstå hur man räknar points. Jag gillar internetsidan skarpt där jag har en egen sida, där jag kan räkna ut pointsen på det mesta jag äter. För nu vet jag ju vad points faktisk är och hur många jag bör stoppa i mig per dag.


Såklart har jag kollat igenom det jag ätit sedan min nya viktstart och allt faller inom ramen för mina dagliga 20 points förutom godisbitarna jag stoppade i mig i helgen, men goda var dom.


Jag känner mig mer motiverad än jag gjort på länge och jag och min väninna N ska gå på vårt första möte på måndag. Det blir mycket roligare när man är två och kanske blir det lättare att kämpa. Dessutom har jag flera nätvänner som också kör, bla S som också kör VV. Vidare ska jag försöka motivera min Mamma (Ja, mamma, jag vet att du läser, *s*) Framför allt kan man utbyta en massa do´s och dont´s när man utbyter erfarenhet. Vidare ska jag försöka motivera min Mamma (Ja, mamma, jag vet att du läser,*s*, nu kommer du inte undan)


Wiiiieeehoooo, nu kör vi !!!


 
 
Malin

Malin

17 oktober 2007 10:59

Härligt gumman! Nu kör vi så det ryker!! Motivationen är här på topp & ridningen igår gick kanonbra, trött i kroppen idag efter två lektioner efter varandra!! *s*

Peppkramar Malin

http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Malin_Skruttan

 
Nettis plättis ;-)

Nettis plättis ;-)

17 oktober 2007 12:49

Ja på måndag smäler det :) Då jäklar jobbar vi oss mot våra mål! Orkar inte sitta vid datorn så mkt idag så du kommer nog inte se till mig förrens ikväll om skallen gett sig. Annars hörs vi imorgon! Kramisar!!

http://maskros.bloggagratis.se

 
Marina

Marina

17 oktober 2007 16:05

Och jag är precis hemkommen från dietisten som sa....*asg*....att man INTE ska hålla på att väga sig hela tiden.
Man ska äta 3 mål per dag enligt tallriksmodellen och 2-3 mellanmål.....detta tillsammans med motion är det ENDA som fungerar för att hålla ner din vikt RESTEN av ditt liv.
Japps så var det med det....Tjooflöjt!!
KRAM M

http://minakanel.bloggagratis.se

 
Nettan

Nettan

17 oktober 2007 18:19

Du är sååå duktig tjejen! Min mamma gick med i VV i maj och har nu nästan gått ner 10 kg... så mammor kan dom med :)

Kramis

http://www.blogtown.se/blog.php?id=nettiz70

 
Ingen bild

M

18 oktober 2007 10:42

Du är alltid viktig, =). /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards