Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Vunnit !!

Av Loppan - 16 oktober 2007 14:03


Nu har jag fått ett nytt samtal från förskolan och det förra samtalet jag hade med dom gick uppenbarligen hem. Dom ska imorgon prata med pojkens föräldrar och dessutom hålla A och pojken under uppsikt, att dom inte ska få vara ensamma någonstans. Dom sa att dom förstod vår oro och insåg till slut att det inte var rätt att generallisera händelser som dessa och att detta var en unik situation och grövre än normal sexuell nyfikenhet.


Det känns otroligt skönt och på en gång återfick jag energi. Såklart är inte allting över och inte allting löst men det är en bra början. Vi måste fortsätta vara väldigt uppmärksamma på vad som händer på förskolan. Vi måste fortätta jobba för att A känner sig trygg nog att berätta saker som detta för oss och inte inför A göra en för stor grej av det. Förskolan och pojkens föräldar är dom som har det stora jobbet nu men det ser ljust ut. Om man inte blir medveten om att det finns ett problem kan man inte göra något åt det. Ett motto som jag ofta använder. Det stämmer så väl.

 
 
tröllkärringa

tröllkärringa

16 oktober 2007 14:58

Så skönt för er!!!

hjälper att va stönig(ett annat ord för envis på värmländska;-))

KRAMAR

http://thinkerbell.se

 
Malin

Malin

16 oktober 2007 15:22

Åhhh, vad skönt! Är så glad för er skull!! Fortsätt kämpa & håll koll!
Jag hoppas verkligen att A kommer att känna sig trygg på dagis igen.

Kram Malin

http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Malin_Skruttan

 
Ingen bild

Anita

16 oktober 2007 15:30

Det är hemskt att höra att inte personalen gör lite mer. Det ska väl inte vara så svårt att prata med pojken eller barnen. Framför allt prata med föräldrarna. Mitt barnbarn ska absolut inte utsättas för detta. Kanske ett naturligt beteende för barnen i en viss ålder. Men pojken har gått lite för långt. Och han ska inte röra Amanda mer. Nu får det vara slut. Kram

 
Anna Å

Anna Å

16 oktober 2007 16:09

Så skönt att de äntligen lyssnar på er och tar er på allvar. Hoppas att det ska lösa sig på ett bra sätt för så här får det INTE vara.
Kraaam

http://www.imloved.se

 
Nettan

Nettan

16 oktober 2007 16:57

Hej vännen! Vad skönt att de äntligen börjar lyssna på er.Jag förstår inte vad det är med viss förskolepersonal, har själv märkt hur en del personal inte berättar för berörda föräldrar när det har hänt saker, och då menar jag BÅDE stora och små händelser. Jag som person är sådan att jag tycker det är viktigt att berätta för föräldrar om hur deras barn är BÅDE för och nackdelar!!!!!! Ofta försöker ju förskolan reda ut problemen själva men jag håller FULLSTÄNDIGT med dig om att problem måste grunda sig någonstans, och jag tror INTE att det då är på förskolan.

Stå på er gumman!!! Jag hejjar på er och håller alla tummar och tår för att det snart skall komma till en lösning.

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

http://www.blogtown.se/blog.php?id=nettiz70

 
BeaTris

BeaTris

16 oktober 2007 17:57

Nu har jag läst ikapp lite & blivit ordentligt upprörd jag med. Skönt att det verkar vända för sådär får det inte gå till. Jag hoppas verkligen det blir bättre & att A får tillbaka förtroendet för sitt dagis.

*Kraaaaam*

http://beatris.bloggagratis.se

 
Weronica

Weronica

16 oktober 2007 18:39

Vad glad jag blir!!! Vad skönt att de äntligen tog er på allvar!! Det lönar sig att stå på sig!

Stooooor kraaaam!!!

http://www.werali.se

 
Ingen bild

Wendie

16 oktober 2007 20:55

De e ju bra att dagiset äntligen har fattat att de e en allvarlig sak. dom måste ju fixa de så att A vill gå till skolan igen.

Ha De Bra
Wendie

 
Ingen bild

M

18 oktober 2007 10:39

Hoppas det ordnat sig. /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards