Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

INGEN FÅR TAFSA PÅ MIN DOTTER !!!!

Av Loppan - 16 oktober 2007 10:50


Efter att A igår berättade för oss att den pojken som tidigare tafsat på henne igår pussat henne på boppen så stannar A hemma minst idag. P ringde till förskolan och talade med samma fröken som jag igår och hon tyckte A skulle komma eftersom dom skulle ta upp det på förskolan idag !! Men det ska hon icke. P betonade igen att vi vill att dom talar med pojkens föräldrar men det hade dom inte tänkt att göra, men efter P samtal så skulle dom prata om det idag, personalen emellan så får vi se vad dom säger när vi ringer i eftermiddag och hur och om vi då kommer gå vidare med detta.


Vidare sade fröken att hon hade sett mycket värre saker genom sina år som förskolefröken och då frågade P vart den gränsen går och då var detta ett gränsfall !!! ETT GRÄNSFALL !! Nej minsann, min dotter är inget gränsfall, hon är min största prioritet och INGEN FÅR TAFSA PÅ MIN DOTTER !!!


Jag blir så arg och frustrerad och känner mig illa bemött av förskolan, att dom inte tar det på allvar, att dom bagatelliserar det. Dom säger att dom tar upp det på förskolan med barnen men det räcker ju inte. Man måste angripa problemet där det kommer ifrån och det är ju inte på förskolan pojken lär sig detta beteende. Därför kräver vi att föräldrarna får veta så att dom kan hitta källan så att alla kan hjälpas åt så detta får ett slut. Kräver vi för mycket. NEJ, det gör vi inte, jag tycker vi har all rätt att kräva detta !!!


Forstsättning följer...


 
 
Malin

Malin

16 oktober 2007 10:54

Ett GRÄNSFALL???? Är dom helt puckade, personalen??? Om det nu är ett gränsfall, då ska väl för f-n pojkens föräldrar få veta vad som händer, oavsett om dom är döva eller inte?!
STÅ PÅ ER!!!

Kramar Malin

http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Malin_Skruttan

 
FS

FS

16 oktober 2007 10:55

Ni kan inte själva ta kontakt med föräldrarna?
...man kan inte alltd lämpa över allt ansvar på andra när det kommer till ens egna barn.

Inget illa ment utan bara i all välmening och bra att ni sätter klara gränser !

http://fylleskalle.bloggagratis.se

 
Loppan

Loppan

16 oktober 2007 11:01

Till FS:

Det är lite problem gällande det eftersom föräldrarna är döva så vi kan inte kommunicera med dom. Annars hade vi ringt dom redan vid första incidenten för flera veckor sedan.

http://loppans.bloggagratis.se

 
Sussie

Sussie

16 oktober 2007 11:04

Ja men...herregud!!!
Vad är det för personal?????
För det första så spelar det väl ingen roll om hon sett värre saker under alla år...nu gäller det ju A och situationen NU! A känner sig uppenbarligen kränkt av det pojken gör, och jag tror de flesta barn skulle det,så dom MÅSTE ju ta det på allvar!
KRÄV att föräldrarna underrättas...!!
Så är det här på M:s dagis...båda föräldrarna pratas med om nåt har hänt...

Gå vidare med det annars...till cheferna högre upp!
Ni ska absolut inte acceptera det här!!!!!

Stooooor kram!

http://www.sussetuss.com

 
tröllkärringa

tröllkärringa

16 oktober 2007 11:26

Hej vännen
Håller med Sussie i det hon skriver, A känner sig kränkt och det räcker liksom o de MÅSTE ta detta på allvar!!! Fasen skulle bli skogstokig...

TÄnker på er vännen

KRAMAR

http://www.thinkerbell.se

 
FS

FS

16 oktober 2007 11:54

"Det är lite problem gällande det eftersom föräldrarna är döva så vi kan inte kommunicera med dom. Annars hade vi ringt dom redan vid första incidenten för flera veckor sedan."

Ok, då förstår jag. Om jag hadde en som som tafsade på andra så skulle jag ju vilja att personalen tog upp det med mej, handlar ju om uppfostran så förstår inte riktigt hur dom tänker!?!?

http://fylleskalle.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M

18 oktober 2007 10:35

Ett gränsfall ???? Ofattbart. /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards