Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

Det Har Hänt IGEN !!

Av Loppan - 15 oktober 2007 21:03


Nu har det hänt igen och jag är så upprörd. När A kom hem från förskolan sa hon att hon inte vill gå imorgon, hon ville vara hemma och se film med mig. Jag tog det inte så mycket på allvar utan tycker att hon ska gå till förskolan, det är viktigt. Dom har femårs-klubb varje förmiddag med undervisning inför förskoleklassen och det är ju viktigt att hon följer med. I alla fall, hon tjatade om att hon ville vara hemma och jag sa varken att hon fick eller inte fick, tänkte att vi får se.


Sen när P kom hem så berättade A för oss att pojken dragit ner hennes tröja och pussat henne på boppen. Hon visade precis hur det hade gått till och visade att hon var arg över det. Jag ringde omedelbart till förskolan och berättade vad som hänt. Förklarade att vi vill att dom ska berätta det för pojkens föräldrar så att dom känner till hans beteende och kan prata om rätt och fel hemma. Svaret blev att det var bäst att dom på förskolan pratade med honom..... eftersom hans föräldrar är döva !! Så om man är döv så har man inte rätt till att veta hur ens barn beter sig på dagis, eller har man när man har döva föräldrar fritt fram att göra vad man vill, eller vad betyder det för P och jag förstår inte hur man resonerar när man säger så. Det är inte så att vi vill att dom ska straffa eller skälla på sitt barn, för det är bara ett barn, men det vore ju vettigt om dom i hemmamiljö pratar med honom om rätt och fel och att dom faktiskt är medvetna om det. Skulle det vara mitt barn skulle jag vilja veta. Resonerar jag fel ??


Jag är helt slut både psykiskt och fysiskt men ett som är säkert är att det blir filmtajm för oss imorgon och ett nytt samtal med dagis. Vi varken kan eller tänker acceptera detta. Rätt eller fel ?!? Kommentera gärna !! Alla råd är välkomna.


Tack min efternamne, du vet vem du är, för att du hade tid med mina frågor idag.


 
 
tröllkärringa

tröllkärringa

15 oktober 2007 21:31

Men va är det jag läser, blir så ledsen! Och jävligt förbannad på personalen. Spelar väl ingen roll om föräldrarna till pojken är döva eller inte, de är väl vanliga människor för det? Intelligensen sitter ju knappst i hörseln..*morrar*

Tycker ni ska kontakta förskolan imorron igen och säga att ni kräver att dom pratar med föräldrarna om detta, visst kan de okcså prata med pojken men det ä ju ändå föräldrarna som har det största ansvaret!

Hoppas så det löser sig för er och framförallt för Amandas skull och pojken som troligtvis inte vet att han gör fel

VARM KRAM

http://thinkerbell.se

 
Ingen bild

Filura

15 oktober 2007 21:36

Nu blir jag så arg att jag ser rött!!! Så dom är döva, än SEN? Dom är människor som har en unge som är "knäpp" enligt mig!! Dom måste ta itu med det.. Och det måste FÖRÄLDRARNA göra! Grrr, alltså, detta är inte klokt!!!

Stora KRAMAR till dig!

 
Ingen bild

Wendie

15 oktober 2007 21:37

Det ska väl inte spela någon roll om föräldrarna är döva:o Det börjar ju bli ganska läskigt både för er och för A. Hon brukar ju vilja gå till dagis så det märkas ju att det är något fel om hon nu inte vill gå. Det är ju dagisets skyldighet att fixa detta nu innan det händer något mer

Lycka Till O Ha Det Bra
Wendie

 
Ingen bild

Majzan

15 oktober 2007 21:47

Hej gumman
Det här e fan inte klokt(ursäkta språket)
Så här får det VERKLIGEN INTE gå till... nu tycker jag ni anmäler förskolan om att de inte ser till barnen tillräckligt.. o det har INTE nått att göra med att pojkens föräldrar e döva(e även pojken döv?) Alla föräldrar har som rätt att veta vad som händer på ens barns skola/förskola/dagis.. what ever.... så tycker att nu jä***r ska dagis ta o säga åt föräldrarna vad som händer o deras pojke gjort.. Den stackars lilla pojken kanske inte förstår att det e fel det han gör, verkar ju inte så, eftersom även då hans fröknar anser att de inte e föräldrarnas sak att ta upp det, då tar de säkert inte upp annat heller.. eller e det kanske så att personalen på dagis inte VÅGAR eller vill ta den disskutionen, litar de inte på A ord? hmmmm många tankar o aggressioner väcks i mitt huvud nu.. blir så himla förbannad på sånt här skit...
NÄ A o P..... se nu till att skäll ut personal imorgon bitti, annars gå vidare med detta.. så här får de verkligen INTE gå till
Lycka till o hör gärna av er om ni vill prata eller nått..
kram

 
Weronica

Weronica

15 oktober 2007 21:59

Massor med kramar till er!! Du vet ju vad jag tycker efter vårt samtal ;)

*kraaaam*

http://www.werali.se

 
Marina

Marina

15 oktober 2007 22:11

Hej gumsan.
Åhh va ledsen man blir när man läser något sånt här.
Skriv ner ALLT som händer, vad A säger och visar.
Ring till Förskolan och säg till att ni vill ha ett möte...GENAST....när ni går dit du och P så se till att Förskolechefen och en ur personalen är där. Låt dom INTE vara fler än er på mötet.
Var förberedd och ha med det ni har skrivit ner.
Ett möte skall ske på en gång....men se till att vara sakliga och säg att ni absolut INTE tolererar detta och att nu måste Förskolan ta sitt ansvar och lösa detta.
Se till att någon skriver vad ni bestämmer på mötet.
Puss och Kram M

http://minakanel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pippi

16 oktober 2007 08:21

Alltså... jag tycker ni ska kontakta högre instanser nu iom att det har upprepat sig!

Sedan detta med döva föräldrar, det finns ngt som heter dövtolkar också... Hur fungerar kontakten mellan föräldrarna och dagis om de inte kan komunicera med varandra. Sjlävklart vill även döva föräldrar veta om hur deras barn har det på dagis. Inte klokt detta, vad är det för dagis stackars A är på egentligen. Att de bara kan låta det fortsätta. Är så upprörd för er skull att jag inte vet vad jag ska skriva.

Tycker absolut att ni ska kontakta chefen över dagiset och berätta precis ALLT som har hänt och sagt!

Kramar om

 
Nettis plättis ;-)

Nettis plättis ;-)

16 oktober 2007 09:12

Ja du vet ju vad jag tycker om detta efter vår pratstund igår. Hör av dig om du vill, du har mitt nummer så det är bara att slå en pling. Kram Kram

http://maskros.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

16 oktober 2007 10:40

Nä, vad f-n är detta nu?! Så här får det inte gå till! Jag håller med om att nu måste ni anmäla detta till högre instans! Det har gått för långt!!! Vad ger detta för signaler till A om inget händer & personalen tillåter att det upprepas?!
Du vet var jag finns om du vill prata av dig!

Stor varm bamsekram!!!!

http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Malin_Skruttan

 
Ingen bild

M

18 oktober 2007 10:34

Stackars A. /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards