Direktlänk till inlägg 10 oktober 2007

Kan Knappt Tro Det !!

Av Loppan - 10 oktober 2007 15:14


Ofta kämpar både jag och så många andra människor emot systemet. Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och andra myndigheter av olika slag. Ofta har man väldigt svårt för att få gehör och många blir orättvist behandlade pga alla olika regler som man inte känner till osv. Man får ofta höra denna sidan av FK och AF och olika mynigheter..


MEEEEN, nu har jag en annan historia. Jag är inne på mitt sjätte år av sjukskrivning och har blivit bemött på alla möjliga olika sätt och det har både varit tårar och skratt. Nu har jag ju bytt familjeläkare vilket ställt till det en del och min sjukskrivning gick ut i Söndags. Jag hade telefontid idag med min nya familjeläkare men eftersom hon aldrig träffat mig kan hon inte sjukskriva mig per telefon. Jag ringde då AF som hänvisade mig till FK som hänvisade mig tillbaka till AF så jag fick snällt med värk i benen och armarna samt magknip av min magkatarr knalla ner till AF och skriva in mig. Damen som skrev in mig var mycket trevlig och det gick fort. Jag gick hem och var bara så trött, slöade framför tvn lite då jag inte hade energi till något annat.


Då ringde FK som då var hos min kontakt på AF. Jag har möte med dom och min läkare den 15:de och dom sa att dom skulle be min läkare sjukskriva mig från den 7:de, alltså några dagar bakåt i tiden eftersom min sjukskrivning har varit ihållande i så många år, och det är ju FK som tar besluten om sjukersättning så jag tror inte läkaren kommer motsätta sig det. Hon har ju min journal. Skulle det inte funka så skulle det lösa sig med A-kassan i alla fall lovade dom. Då nu kan jag äntligen efter två veckors stress och oro lugna mig och kanske varva ner. Det känns så skönt så visst finns det bra historier om FK och AF också. Jag kan knappt tro det !!

 
 
Nettis plättis ;-)

Nettis plättis ;-)

10 oktober 2007 16:23

Ja skam den som ger sig! Har verkligen FK ett hjärta?!?!?!?! Det trodde jag hade fryst bort för längesedan så kalt behandlade man kan bli av dom!
Skönt nu kan du lugna ner dig! Kram Kram

http://maskros.bloggagratis.se

 
BeaTris

BeaTris

10 oktober 2007 16:51

Vilket härligt besked :)

http://beatris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dunder

10 oktober 2007 17:37

Skönt att det ordnade upp sig!

 
Trollis m/pojkar

Trollis m/pojkar

10 oktober 2007 22:29

Det brukar lösa sig allt som oftast, fast det är väldigt irriterande och kämpigt att man ska behöva knacka på döden dörren eller anstränga sig något så otroligt innan det händer nå't...*glad för dig att det ser lite ljusare ut nu*

http://www.thinki.se

 
tröllkärringa

tröllkärringa

11 oktober 2007 10:24

Så skönt, hoppas din oro i magen kan släppa lite nu också så du får må bättre!! Det är du VÄRD!"!!!!!!

Tycker om dig jag tjejen o hoppas att vi nån dag kan träffas! var ju inte så farligt jobbigt att ta tåget till malmö sist så jag kanske gör det igen nångång=) ;)

stor kram till dig är så glad för din skull!!!!

http://thinkerbell.se

 
Ingen bild

M

12 oktober 2007 09:21

Bra att det gick din väg. /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards