Direktlänk till inlägg 7 oktober 2007

Trollska Skog I Bilder !!

Av Loppan - 7 oktober 2007 21:37


Idag var vi Kopparhatten där vi spenderade tre timmar i skog och mark. A älskar att vara i skogen och det är mycket uppskattat även av mig och P.


A, lika lycklig som en ko på vårens första grönbete. Kopparhatten ligger på en av Skånes alla åsar (vi har inga berg här nere men här är inte så platt som många tror).


Utsikten är magnifik. Vi parkerade på toppen och började sedan våran vandring.


Vägen neråt gick först genom en härlig bokskog och via branta stup. Mer än en gång fick denna Mamma hjärtat i halsgropen och jag är glad att min A är ett barn som ändå är försiktigt när det verkligen gäller.


Nere i dalgången tar man sig mesta biten fram via stigar uppbyggda av brädor så att man lättare ska kunna ta sig fram, då det i dalen ofta blir fuktigt och geggigt.


Vi passade på att fika nera vid ån. A lekte tittut ...


... och plockade en påse full med mossa och löv vi ska ha till pyssel ...


... och kastade pinnar och stenar i den vackra ån som flyter genom dalgången.


A mumsar på ett ballerina-kex.


Denna bilden har A tagit. Hon valde själv motiv.. *jätteduktig*


Mitt i alla hösttecken fann jag något ovanligt, något som normalt är ett vårtecken. En ensam och otroligt söt vitsippa.


För den som aldrig besökt Kopparhatten så rekommenderar jag det varm. Det är en alldeles storslagen natur och lika vackert alla årstider.


A älskar att leka ute i skogen och en fallen trädstam är perfekt för balansgång.


I dalgången finns en liten källa med rent vatten. Mysig med alla höstlöv.


Naturligtvis var vi törstiga och A fyllde våra muggar med färskt källvatten.


Kallt och gott... och minst sagt miljövänligt.


Naturen på ett  lite annorlunda sätt. Detta fallna träd ligger hög upp på dalväggen (högre än på bilden då det är inzoomat)... lika storslagen som naturen är, lika brutal kan den vara.


'

A beundrar utsikten över den vackra sjön.


''

Sedan var det dags att klättra uppåt... här är vi halvvägs !!


Men upp kom vi och här vilar A upp sig i en ljung-dunge...*sötis*


I tre timmar vandrade vi i skog och mark, utmed branta sluttningar, längst en vacker å, i en trollsk skog och vid en fin sjö. Vi hade en fantastisk dag. Trötta och jättenöjda och med massa frisk luft i lungorna lär vi sova gott inatt.


 
 
Evendim

Evendim

7 oktober 2007 23:01

Härliga foton! Lövskogar är så magnifika!

Här har vi två vaoritställen varav den ena är en ravin där en liten bäck flyter... Riktig sagoskog! =)

Kraaaaaam

http://evendim.se

 
Ingen bild

Evendim

7 oktober 2007 23:02

Läckert med vitsippan förresten =)

 
BeaTris

BeaTris

8 oktober 2007 08:56

Ohhh, vilka jättehärliga höstbilder.....vilket underverk eg. Kan tänka mig att det är fint.

*Kraaaam*

http://beatris.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

8 oktober 2007 09:20

Vilken helt otrolig natur det är i skogen! Korten är helt underbara & jag kan verkligen insupa den helt underbara atmosfären!!!

Kramar Malin

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Malin_Skruttan

 
Trollis m/pojkar

Trollis m/pojkar

8 oktober 2007 09:30

Härliga foton och så varmt ni har! här har vi frost i dag *brr*

http://www.thinki.se

 
Sussie

Sussie

8 oktober 2007 10:13

Åhh, härliga foton!
Mysigt att vara i skogen...är populärt här med! =)
Kraaaaaaam

http://www.sussetuss.com

 
Weronica

Weronica

8 oktober 2007 19:52

Underbara bilder! Vilken vacker natur!

http://www.werali.se

 
Ingen bild

M

9 oktober 2007 08:44

Fina bilder. /M

 
Ingen bild

Mamma

9 oktober 2007 12:17

Hej A. Jättefina foton. Det ser riktigt härligt ut. Jag önskar att jag skulle kunna vara med. Kram från Mamma

 
Micke

Micke

14 oktober 2007 20:34

Jättehärligt det såg ut där.. här lite norrut har vi inte så mycket lövskogar direkt.

http://kludd.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards