Direktlänk till inlägg 1 oktober 2007

Dottern 5 år - Sexuellt Trakasserad ?!?!

Av Loppan - 1 oktober 2007 09:53


Dotterns popularitet bekymrar !! I helgen har vi blivit mer och mer bekymrade över A situation på dagis. Allt pojkarna blev kära i henne, en kom med en förlovningsring, brukade plocka blommor till henne var jättsött. Sen började han och en annan pojke pussas med henne, sen började dom bråka om henne och sen var det ytterligare pojkar som blev kära i henne. Ja, det var sött i början men A har under en tid uttryckt att pojkarna är jobbiga. I veckan och i helgen berättade A ytterligare saker för oss som fått oss att reagara.


Tidigare har hon berättat den ena pojken alltid vill titta på henne när hon ska kissa och att hon tycker det är jobbigt. En dag skulle vi ta på henne en klänning, som är lite lagom urringad, men då sa A att hon ville ha en tröja under för annars ville pojkarna titta på hennes bröst. Hon är 5 år, hon har inga bröst och borde inte vara medveten om att pojkar är intresserade av dom. Nu i helgen har hon har även berättat att ena pojken hade gnidit henne mellan benen flertalet gånger och bett henne dra ner byxorna för han ville titta. A vill inte det är uppenbart att hon upplever det som obehagligt. Det har som ni förstår gått för långt, från oskyldiga pussar till vad man kan anse vara sexuella trakasserier, på vår dotter som är 5 år, eller överdriver jag. Jag är helt bestört och orolig över att lämna min dotter på förskolan. Ofta (som imorse) sa hon att hon inte ville gå, hon var trött och ville sova vidare, men var det kanske inte därför ??


Jag har precis haft en långt samtal med förskolan som nu ska åtgärda problemet. Jag känner mig ändå sviken att dom inte hört av sig och talat om vad som sker, för dom hade sett detta. Sånt vill jag inte höra från min dotter och sånna problem ska åtgärdas på en gång. Kan jag känna mig trygg att lämna A där när personalen inte reagerar starkare. Jag är helt slut i huvudet och har så ont i magen, som såklart inte blev bättre pga detta. Jag har en läkartid idag 13:30 och hoppas på hjälp då och kanske även ett svar på vad som är orsaken.


 
 
tröllkärringa

tröllkärringa

1 oktober 2007 10:05

Men fy ja jag förstår dig helt klart och inte överreagerar du, Usch stackars lilla tjejen, Hoppas det slutar nu när förskolan vet om det!!!!

Tänker på dig/er

massa kramar

http://thinkerbell.se

 
Nettis plättis ;-)

Nettis plättis ;-)

1 oktober 2007 10:24

Detta var inget trevligt, hoppas fsk tar det på största allvar och tar tag i det omgående. Jag hade ringt senare idag eller imorgon och förfrågat mig om hur de har bestämt sig för att ta tag i det. Får du inget vettigt svar från personalen så kontakta föreståndaren, eller det är kanske henne/honom du har talat med?

Dom får helt enkelt sätta en resurs på antingen pojken eller på A så dom är säkra på att inget händer. Observera och iakta hur det hela "går till" och ingripa i rätt stund.

Stå på dig för så ska det inte vara!

lycka till hos läkaren, hör av dig sen!

KRAM

http://maskros.bloggagratis.se

 
Filura

Filura

1 oktober 2007 13:02

Nu blir man alldeles knäsvag! Vad händer på den förskolan egentligen? Jag sitter och ryser, ett litet barn på fem år bara, ja, jag vet inte vad jag ska säga riktigt faktiskt, mer än att detta är ju FRUKTANSVÄRT!

Som du sa, i början var det ju gulligt att killarna gillar henne, men detta har ju gått alldeles för långt, nåt så fruktansvärt mkt för långt. Du får sätta dig ner med rektorn på förskolan och prata ordentligt med dom! '

Kraaaaaaaaaaaaamar och lycka till!

http://www.blogtown.se/blog.php?date=2007-09-29+16

 
Ingen bild

Cathy

1 oktober 2007 14:49

Skickar en varm KRAM till er....svårt att förstå vilken personal erat dagis har!!
Stackars lilla AmandaGumman.....*snyft*
KRAMAR om henne varmt!!!!!

 
BeaTris

BeaTris

1 oktober 2007 17:26

Herregud....vid fem års ålder?? Vad är det för synsätt pojkar har på flickor & vad kommer det ifrån? Hoppas verkligen det inte förekommer här & att Ni får bukt med problemet för det där känns inte alls kul att läsa.

Kramar om lite extra.

http://beatris.bloggagratis.se

 
Weronica

Weronica

1 oktober 2007 18:36

Sånt här ska ju ine få förekomma alls och absolut inte på en förskola!!! Hoppas att fröknarna tar det på allvar så det får ett slut. A ska absolut inte behöva stå ut med etta!!

Kram till er båda!

http://www.werali.se

 
Kathrin

Kathrin

1 oktober 2007 18:55

Men hjälp, fy så obehagligt, stackars lilla A! Tycker inte att du/ni överreagerar. Hoppas att personalen verkligen tar tag i det och få slut på det!
KRAMKRAM KRAM

http://tinalill.blogsome.com

 
Nettan

Nettan

1 oktober 2007 19:48

Men vännen då! Fy vilken situation A har hamnat i, fattar inte att det kan hända bland så små barn. Jag som barnskötare skulle bli tokig om jag såg något sådant på min förskola...

Jag tycker ABSOLUT att ni skall kräva ett möte nu på en gång, visst det kan vara jätte svårt att få till men med föreståndaren MÅSTE det gå i ett sådant här fall.

Att sätta resurs på pojkarna eller A kan nog vara lite svårt men SJÄLVKLART så skall personalen ta tag i problemet, NU PÅ EN GÅNG!!

LYCKA TILL OCH STOOOOOORA KRAMAR FRÅN OSS

http://www.blogtown.se/blog.php?id=nettiz70

 
Ingen bild

M

2 oktober 2007 14:56

Blir så arg. /M

 
Ingen bild

Dunder

6 oktober 2007 10:46

Åh gumman, nej jag tycker absolut inte att du överreagerar!! Klart att det här inte skall försegå på ett dagis, lite mer koll måste ju fröknarna ha!! Jag tycker också att detta skulle komma från dem, INTE från A.

Vi slutade ju på förra dagiset då W blev biten precis under ögat och de inte ringde - jag fick en UTSKÄLLNING när jag ringde och undrade vad som hänt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards