Direktlänk till inlägg 29 september 2007

Jag har ont ännu !!

Av Loppan - 29 september 2007 11:35


Jag har sovit länge idag. A och P åkte tidigt iväg till svärföräldrarna. Dom håller på att lägga nytt golv i hall, kök, vardagsrum och matrum och P ska hjälpa till. Jag hoppas bara inte han tar ut sig så han får ont igen. Och på tal om ont så har jag haft ont i magen hela natten så jag har inte sovit så gott. Det är dock lite bättre nu, men så har jag inte ätit något ännu. Sitter med en kopp te och hoppas att inte det ska förvärra magontet. Jag får testa mig fram till vad som funkar och inte. Jag ska i alla fall undvika fet mat (det gör jag redan), men även stekt mat så det kommer bli mer ungsgillad och kokt mat ett tag framöver. Idag blir det blomkål och kokt korv. A och P får ha potatismos till för idag orkar jag inte ha nått grönsaks-tjafs.


Det är ju EFIT idag och P har kameran med sig. Jag tyckte inte det var mer än rätt att han som är fotografen i familjen får testa på det någon gång, och dessutom är ju A med honom. Det ska bli intressant och se vad det blir för bilder. Vi får se ikväll.


 
 
BeaTris

BeaTris

29 september 2007 11:52

Hej Gumman
Hoppas magontet ger med sig, kanske är bra med en egen dag för dig.
Ska bli spännande med bilderna. Jag är inte med i Efit längre, det stannade av när jag gick ur BF.

Ta hand om dig....Kram E.

http://beatris.bloggagratis.se

 
Nettis plättis ;-)

Nettis plättis ;-)

29 september 2007 12:22

Jo du idag har vi varit ute på tur ;-)
Vi körde först och handlade lite torvströ mix til pållarnas boxar. Sen bar det vidare ner till Borstahusens hamn där vi tittade på när dom lyfte upp båtarna ur hamnen med en gigantisk lyftkran. Mycket uppskattat av gossarna kan jag säga!!
Dom har ju en liten fiskbutik där oxå som vi gick in och handlade dagens middag i, färsk torskfile med potatis och ägg & persiljesås. *MUMS*
Vidare körde vi in till stan och köpta katt mat till mina håriga smä sötisar och så blev det några fiskar oxå när vi ändå var där...hihi! Så det har varit fullt ös men ändån skönt :-)
Nu väntar en kopp kaffe och sen ska jag ut i stallet och fixa till de fyrbenta. Kvällen kommer bli lugn och skön, bara tvmys :-)

Kram på dig och du...ta dig in till apoteket och köp rennie eller någon av de andra alla sorterna som finns. Jag brukar ta .... attans nu försvann namnet.... *tänker*
Jag har stora problem med min mage vid stressiga tillfällen, just nu går jag runt med ständig halsbränna... stressen infr jobb och dagmamma osv. Men det går väl över när jag gifter mig! HiHi

Jag återkommer med namnet KRAM KRAM!!

http://maskros.bloggagratis.se

 
Kathrin

Kathrin

29 september 2007 12:41

Usch, vad jobbigt de magont, hoppas att skonost lindrar annars måste du fixa medicin ju!

Kikar in senare för att se vad det blir för bilder från dagen :)
Sköt om dig!
KRAM

http://tinalill.blogsome.com

 
Marina

Marina

29 september 2007 13:17

vännen....stackare, att ha så ont i magen...ja kokt mat e ju kanon...jag undviker oxå stekt mat...får himla ont i magen...
Min röst börjar att komma tillbaka och det gör inte lika ont att prata längre.
Kram och sköt om dig och hälsa de dina.
Marina

http://minakanel.bloggagratis.se

 
Filura

Filura

29 september 2007 16:08

Vilken tur att du är liiite bättre i magen idag, allt bättre är ju bättre, även om det inte är perfekt. Oj vad det lät struligt! HIhi, jag tror du fattade iaf.

Ska bli spännande att se vad det kommer för bilder på EFIT, längtar redan, hihi, så jag kikar in här lite senare igen.

Kraaaaaaaaaaamar

http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Filura

 
Ingen bild

Dunder

29 september 2007 16:50

Usch, trist med magen, hoppas att det blir bättre snart! Du lägger väl ut P´s foton här i bloggen? ;)

 
Ingen bild

Pippi

30 september 2007 08:35

Krya på din onda mage

 
Ingen bild

M

30 september 2007 22:42

Krya på dig. /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards