Alla inlägg den 15 september 2007

Av Loppan - 15 september 2007 10:08


Ny dag och nya tag. P fick komma hem från sjukhuset igår och det var ju för väl. Vi var lite oroliga här hemma ett tag men allt är hyfsat bra. Under natten har vi haft stormvindar, och har ännu, så sömnen har det varit si så med. Mamma sov över så en timme på förmiddagen gick åt till att lösa Melodikrysset. Det börjar bli en trevlig vana, fast det är inget jag själv annars. Ps, jag kunde massa frågor.. *stolt*.

Grannen kom in med en hel påse med underbara äpplen. Jag brukar kolla in deras härliga äppleträd. Äpplena är så fina och dom ser lika goda ut som dom är..



Lördagsmys ägnas dagen ändå mest åt, då vi är glada att P mår bra igen. bjöd över vår granne S på middag, visst är hon snäll min söta lilla omtänksamma dotter.. Vi gjorde en god gryta på Lövbiff, med Creme Bonjuours "kantarell & congac", extra kryddat med vitlökspulver [samt övriga smaksättare] och ris samt både färska och stekta grönsaker. Jättegott och rekommenderas verkligen !! Sedan följde en film - The Holiday [jättebra film, kanonbra] och så blev det lite gott att äta till. Jag tog det dock lungt med godiset och har tuggade i mig lite vindruvor och känner mig nöjd med det.


Natti, natti !!
______________________________


Dagens Agenda:

16-20 - Tvätta

18 - S på middag
Fixa färdigt i A rum


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards