Direktlänk till inlägg 22 september 2007

Sovmorgon !!

Av Loppan - 22 september 2007 11:20


Sovmorgon till 10 fick jag idag. A och maken lät mig sova, gulligt av dom. Utvilad som jag var och inspirerad av det härliga höstvädret med sol på klarblå himmel, vindstilla och 15 grader varm, åkte jag och familjen samt S ut till skogen där vi tog en skön promenad i 5 km slingan. Därefter blev det en tur till affären för storhandel, därefter åkte vi hem till en väntande tvättid. Maten är även förberedd och vi bakar ett gott lantbröd som kommer passa bra till kvällens kycklingsallad. Jag la faktiskt i solrosfrön i degen, hoppas att det blir gott för det har vi aldrig testat i den förrut. Jag återkommer med resultatet.

Har förresten auktioner med flickkläder på Tradera som går ut idag.. kolla gärna !!

 ______________________________


DAGENS AGENDA

Skogspromenad

Storhandel

16-20 - Tvättid

Baka Bröd


 
 
BeaTris

BeaTris

22 september 2007 11:36

Vad härligt med sovmorron.
Här har jag bakat en första omgång med bröd....det blev rågsiktslimpor. Nu är det deg till bondbröd på jäsning....kul att baka :)

Ha en jättefin dag.
Kram E

http://beatris.bloggagratis.se

 
Evendim

Evendim

22 september 2007 12:30

Blev sovmorgon här också! =)

Här har vi inget särskiltinplanerat idag... Jag är ensam hemma med lilltrollet... Vi ska strax gå ut en sväng för här skiner också solen! =)

Ha det gott! Kramkram

http://evendim.se

 
Dunder

Dunder

22 september 2007 20:54

Skönt med sovmorgon! Vi delar upp varje helg - T har lördagar och jag har söndagar. Sen väcker vi varandra vid 9:30 när kaffet är färdigt =)

Här har vi varit ute och njutit av det underbara vädret - vi har tom sett folk i t-shirts och shorts idag!! Det var ju jättevarmt i solen.

Kraaam

http://dunderboll.se

 
Ingen bild

M

28 september 2007 22:53

Ja, kanonväder. /M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 9 december 2007 13:35

  Jag har nu tagit det stora steget att skaffa mig en domän, av den enkla orsak att jag vill kunna ha lås på foto på dottern och i viss mån en del inlägg. Men inget ont att säga om Blogga Gratis där jag trivst superbra under denna tid jag varit här.....

Av Loppan - 30 november 2007 22:30

  Nu har vi firat min Mamma som nu är 60 år fyllda. Vi åkte till resaturang T-bone där ingen av oss tidigare ätit. Det är en ganska poppis reastaurang och väldigt mysig. P och Mamma åt tre-rätters menyn bestående av Vitlöksbröd till förrätt, Ryggbiff...

Av Loppan - 30 november 2007 11:02

  Mamma fyller 60 år idag !! Massa med grattis från oss. Såklart ringde vi och gratulerade i morse med sjönsång från mig och A. Mamma blev jätteglad. Vi ska ut och äta på restaurang och har köpt en present vi tror hon kommer gilla, men såklart får ho...

Av Loppan - 29 november 2007 14:52

  Varför ska jag få veta saker omvägar. Jag blir så ledsen, besviken och förbannad. Det handlar inte om "det man inte vet har man inte ont av" utan om saker jag skulle fått veta förr eller senare i alla fall. Då vill jag veta det förr på ett ärligt s...

Av Loppan - 29 november 2007 09:10

  Då ska jag strax iväg och arbetsträna, sista dagen för denna veckan, en lagom introduktion. Jag är trött efter gårdagen och har massor att göra idag också så tid att uppdatera eller att springa runt hos mina vänner vilket ni säkert är vana vid finn...

Ovido - Quiz & Flashcards